Avatar billede jurga Praktikant
25. september 2017 - 10:30 Der er 6 kommentarer

bi job

hej
jeg har fultidsjob, men vil gerne arbejde ekstra som laver regnskab ellers hjælpe på andre med regnskab. skal jeg har cvr nummer hvis jeg ikke tjener mere i 50.000.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. september 2017 - 10:40 #1
Mener at grænsen går ved netop 50000 kr uden at man skal momsregistrere sig.
Avatar billede finb Ekspert
25. september 2017 - 11:49 #3
skat.dk
eller
virk.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2017 - 12:41 #4
du skal have lov af din arbejdsgiver - de forventer jo, at du har fritid og ferier for at være frisk og udhvilet på arbejde.
Uanset grænsen mht moms, så virker det mere prof at være momsregistreret, og det er lettere at håndtere i småfirmaers regnskaber. Hvis du KUN hjælper private, så er momsfri at foretrække.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. september 2017 - 12:46 #5
"du skal have lov af din arbejdsgiver", det har de absolut ikke noget med at göre. Hvad du laver på din fritid skal de ikke blande sig i. Med mindre man stjäler kunder eller lignende selvfölgelig.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2017 - 13:10 #6
Ok, nogle må. Læs ansættelseskontrakt og personalehåndbog. I tvivl, spørg. https://di.dk/Personale/Personalejura/Arbejdsvilkaar-i-oevrigt/Bibeskaeftigelse/Pages/Bibeskaeftigelse.aspx