Avatar billede mads258n Praktikant
15. oktober 2017 - 20:36 Der er 5 kommentarer

MÅLGRUPPE!

Hej Computerworld,
jeg ejer webshoppen smarthave.dk, hvem tror i ville være min målgruppe? kom med nogle bud
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. oktober 2017 - 21:23 #1
Hej, Mads.

  Det har I da forhåbentlig gjort jer en masse tanker om, allerede inden I satte shoppen op - ellers er der jo hverken meget forretningsplan eller mål med markedsføringen?!?

  Som jeg var inde på i indlægget i din anden tråd (https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019706), så skal I have sat jer ned omkring bordet og få grundlaget på plads - det sker ikke ved at poste spørgsmål her om, hvad andre tror I mener og vil.

  Det er vel ikke andre menneskers forretning, I vil drive?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2017 - 09:06 #2
1. analyser din kunde, hvem er han/hun ?
2. ram kunden ved at skrive om noget de ønsker sig og kan bruge
Avatar billede madklub Guru
16. oktober 2017 - 10:59 #3
Siden findes ikke.
Man gror ikke en have - den dyrkes.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. oktober 2017 - 11:10 #4
Siden https://smarthave.dk/ fungerer udmærket - og lad os nu ikke diskutere semantik, vel?
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 12:24 #5
Det var først efter at have kigget lidt på siden, at det gik op for mig, det handlede om en slags selvkørende system.

Umiddelbart troede jeg bare, man kunne købe planter. Og at nogle af væksterne stod i hvid urtepotte (som så viste sig at være det smarte).

Ssm CRKrogh var inde på i din anden tråd, synes jeg ligeledes systemet er alt for dyrt til at det er interessant - selvom systemet egentlig er smart nok.

Man kan komme ret langt selv for 6-700 kr. hvis man gerne vil begynde at dyrke chilier i vindueskarmen.

Designet er også lidt for sterilt til min smag.

Men ok, du spørger kun til målgruppen. Det kunne fx være byboere uden så grønne fingre - eller børnehaver, der kunne få lidt sjov ud af at gå og kigge på, hvordan tingene groede.

Også ros for gå-på-modet.