Avatar billede jath08ac Forsker
13. december 2017 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsæt sum.hvis formel i celle via VBA

Hej,

Jeg har nedenstående koder som driller lidt. Mit problem er, at jeg får en fejl 1004 i min kodelinje ActiveCell.Formula.....

Det jeg ønsker at min VBA kode skal gøre er, at den tage teksten på højre side af = og indsætter i den celle jeg står i, så jeg derved får indsat en "normal" Excel formel.

Jeg har også et andet problem. Jeg ønsker at den værdi der fremgår af min variabel CelName, f.eks. B4, bliver indsat i min kodelinje nedenfor.

Håber at I kan hjælpe :-)

Sub sumifRegnskabFunction()

CelName = ActiveCell.Offset(0, -1).Range("A1").Address

ActiveCell.Formula = "=SUM.HVIS(tblDataSpec[5 Undergruppe];CelName;tblDataSpec[Saldo inkl adjustments])*-1/1000)"

End Sub
Avatar billede anedi Ekspert
13. december 2017 - 12:58 #1
Prøv at udskift SUM.HVIS med SUMIF, såvidt jeg ved arbejder VBA altid i engelsk
Avatar billede jath08ac Forsker
13. december 2017 - 13:56 #2
Så får jeg samme fejl. Når jeg køre makroen, så bliver denne linje markeret gul ActiveCell.Formula = "=SUMIF(tblDataSpec[5 Undergruppe];CelName;tblDataSpec[Saldo inkl adjustments])*-1/1000)"

Når jeg så holder musen henover ActiveCell.Formula, så får jeg vist ActiveCell.Formula = ""
Avatar billede store-morten Ekspert
13. december 2017 - 16:22 #3
Er der ikke en ) for meget?
"=SUMIF(tblDataSpec[5 Undergruppe];CelName;tblDataSpec[Saldo inkl adjustments])*-1/1000"