Avatar billede MFA Praktikant
18. december 2017 - 13:56 Der er 4 kommentarer

Hjælp til dechifrering af kode

Hej

Mine kollegaer har haft behov for at returenere alle priser i en kolonne med cirka 13000 celler. Til at gøre dette har de fundet et stykke kode på nettet og tilpasset dette så det virker på data. Vores problem er dog, at jeg utroligt gerne vil vide hvorfor den virker, men ingen af os kan umiddelbart finde hoved og hale i den. Er der nogle som kan hjælpe? Koden er

=SLÅ.OP(2;1/(TÆL.HVIS($N$10:N12;$J$11:$J$12982)=0);$J$11:$J$12982)

Når man trækker denne ned gennem cellerne får man returneret de rigtige værdier og koden virker altså fint.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. december 2017 - 14:34 #1
Hvad har du i N10:N12 og i J11;J12982?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. december 2017 - 14:39 #2
Kan du eventuelt uploade filen (eventuelt i reduceret form) til Dropbox?
Avatar billede MFA Praktikant
18. december 2017 - 14:49 #3
Alle celler i j11;j12982 er tal i stigende rækkefølge. N10 og N11 er begge strenge, hvorefter alle tal i N er de tal som retureneres i den forrige celle. Altså, hvis jeg står i celle N14 vil den del af koden være $N$10:N13.

Beklager den kringelede formulering. Jeg vil gerne vedhæfte et billede af det, men jeg kan ikke lige se hvordan man gør?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. december 2017 - 15:55 #4