Avatar billede jath08ac Forsker
10. januar 2018 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel er tom?? VBA Kode

Hej,

Jeg har nedenstående kode som driller lidt.

Mit problem er, at når jeg køre makroen første gang fungerer den fint, men derefter driller den. Mit problem er, at jeg skal have makroen til at flytte min oprettet fane som den sidste i mit Excel ark.

Min variabel CwS siger emty, selv om Worksheets.count tæller hvor mange ark der er.

Hvad gør jeg forkert?

Uddrag af kode

Dim PSheet As Worksheet
Dim DSheet As Worksheet
Dim PCache As PivotCache
Dim PTable As PivotTable
Dim PRange As Range
Dim LastRow As Long
Dim LastCol As Long

CwS = Worksheets.Count + 1
.

Sheets("Udskrift").Move After:=Sheets(CwS)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2018 - 15:16 #1
jeg ville umiddelbart dimensionere cws som integer - det lyder som om den ikke nulstiller variablen... uden at være ekspert
Avatar billede excelent Ekspert
10. januar 2018 - 15:52 #2
vil mene du skal fjerne +1
Avatar billede jath08ac Forsker
10. januar 2018 - 16:21 #3
@Excelent: +1 skal ikke fjernes. For efter at den har talt antal af ark faner, opretter makroen en ny ark fane. Og koden virker første gang den køre...
Avatar billede falster Ekspert
10. januar 2018 - 17:43 #4
Gør det  nogen forskel, hvis du erstatter venstre side med "ActiveSheet.Move After"?
Avatar billede excelent Ekspert
10. januar 2018 - 18:15 #5
Sheets("Udskrift").Move , Sheets(Sheets.Count)