Avatar billede pm1 Juniormester
18. januar 2018 - 15:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere skærme mellem PC og Mac

Hejsa.

Jeg har et ønske som jeg gerne vil have opfyldt, da jeg er ved at være træt af at kravle under bordet og skifte ledninger hele tiden.

Jeg har en bærbar MacBook pro og en stationær PC. Udover dette har jeg 2 eksterne monitor, hvor jeg bruger denne splitter: https://goo.gl/LL5yKW. Men den kan kun trække 1 ekstern skærm på min mac, hvor jeg kan bruge den som udvidet. Jeg kan få gang i begge skærme hvis de er klonet.

Mine ønsker er:

1: Jeg kan bruge mine 2 eksterne skærme som udvidet skærme, både på Mac og PC
2: Jeg kan switche mellem min PC og Mac på en knap eller ligende

Findes der en switch som kan gøre dette?

Mvh Mads
Avatar billede pm1 Juniormester
18. januar 2018 - 15:59 #1
Det jeg har lige nu er så med VGA stik, så jeg ved ikke om det var mere fornuftig at fremtidsikre sig med HDMI stik i stedet for på switcheren.
19. januar 2018 - 20:33 #2
Du kan få det der hedder en KVM (keyboard / Video / Mouse) switch. De er ganske vist mest til at flere computere deler en "KVM".
Jeg har surfet lidt, men har ikke kunnet finde en med splitter oven i.
Måske findes de, men jeg ved det ikke.
Du kan måske have en KVM switch, og så koble din splitter bag. Jeg ved ikke om det virker?

For mit eget vedkomne:
Jeg har en Firma bærbar i dock, og 2 PC, der deler 2 skærme (den en skærm er firmaets).
De bærbare, bruger begge skærme. Den ene på DVI og den anden (Firma skærmen) på HDMI.
Firma skærmen har så også en VGA og en DVI port, hvor hver PC bruger hver sin port.
Min egen skærm har dog en ubrugt VGA port.
Det virker fint med mit behov.