Avatar billede Butterfly Ekspert
19. januar 2018 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem som

Herj
I mit regneark indsættes automatisk brugernavn i S1. Det er et regneark med makroer.
Jeg vil gerne vil gemme som .xlsx format, men det kan jeg ikke få til at virke. Hvis jeg ændre det til .xls eller .xlsm så virker det.
Makroer skal ikke bruges i den gemte fil.
Sub GemSom ().
filnavn = Range("b2").Value
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="d:\Users\" & [S1] & "\Desktop\" & filnavn & ".xls"
End Sub
Avatar billede Slater Ekspert
19. januar 2018 - 13:20 #1
Det er som det skal være. Xslx-formatet understøtter ikke VB makroer - til det skal bruges xslm-formatet, som er præcis det samme som xslx, bare med makro-understøttelse (som m'et står for).
Avatar billede Slater Ekspert
19. januar 2018 - 13:27 #2
... Og hvis du gerne vil gemme det uden makroer, har du prøvet at sætte FileFormat argumentet også, i stedet for kun Filename?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. januar 2018 - 18:17 #3
To ting:

1) Du skal ikke bruge 'SaveAs', men 'SaveCopyAs' - Vigtigt!
2) Ændre du original formatet, skal du benytte 'FileFormat' argumentet - det nytter ikke blot, at ændre fil navnet.