Avatar billede Butterfly Ekspert
23. januar 2018 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Gem område som PDF

Hej
Hvordan gemmer/printer jeg et bestemt område som PDF format.
Navnet fra filen kommer fra B2, området er D1:G40
Avatar billede jens48 Ekspert
23. januar 2018 - 12:45 #1
Hvid du vælger Save as og vælger PDF kommer der en Options knap, og der kan du vælge Selection. Så får du kun gemt det udvalgte område
Avatar billede Butterfly Ekspert
23. januar 2018 - 13:21 #2
Det jeg ønsker er noget VBA der gemmer/printer området med det navn der står i B2.
Avatar billede jens48 Ekspert
23. januar 2018 - 18:18 #3
Mon ikke dette vil kunne klare det? Husk at rette stien.

Sub Macro1()
Dim Navn As String
Navn = "D:\Excel\Eksperten\" & Range("B2") & ".pdf"
    Range("D1:G40").Select
    Selection.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        Navn, Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        False
    Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
23. januar 2018 - 20:16 #4
Det hele kan klares på en enkelt kode linje:

Range("D1:G40").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\MinMappe\" & Range("B2").Value & ".PDF", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= False

Husk, at rette stien til...
Avatar billede Morten P Praktikant
31. juli 2018 - 12:05 #5
Hej Dan og Jens
Jeg har fundet tråden her og forsøgt at låne jeres kode. Jeg får desværre fejl, og den kommer ved > Selection.exportAs....<

Den foreslår at det kan være fordi filen er åben, men det mener jeg ikke giver nogen mening.

Jeg bruger Dansk excel fra office16