Avatar billede Ringvig Juniormester
08. februar 2018 - 13:33 Der er 9 kommentarer

portforward Asus RT-AC1200G+

Hej.

Skal til og prøve og lave en minecraft server. Jeg har fået en fast offentlig ip
Og alle portene burde være åben fra Dansk kabel tv side.
Men har en router efter deres fiberboks. Det er så en Asus router.

Men kan stadig ikke få hul igennem. tjekker på http://canyouseeme.org/
Og har under "Port Videresendelse" lavet denne,

Tjenestenavn: Minecraft
Source Taget:
Portinterval: 25565
Lokal Ip-adresse: "Min PC"
Protokol: BOTH

Nogle der kan ud fra det se hvad jeg gør forkert ?
Avatar billede jk45 Forsker
08. februar 2018 - 15:33 #1
har din pc en firewall aktiveret ?
Avatar billede Ringvig Juniormester
08. februar 2018 - 15:36 #2
Ja.
Men men har lavet to undtagelser TCP og UTP på port 25565
Avatar billede Ringvig Juniormester
08. februar 2018 - 15:43 #3
Nu har jeg lige prøvet og Slå min firewall fra samt på Routeren. Men der er stadig ikke hul igennem, Er fejlen så ikke på fiberboksen ?
Avatar billede jk45 Forsker
08. februar 2018 - 16:03 #4
hvis den forbindelse er cg nat kan det ikke lade sig gøre uden at du får det ændret til en offentlig ip, tjek med dktv´s support om det er tilfældet
Avatar billede Ringvig Juniormester
08. februar 2018 - 18:30 #5
Som jeg har skrevet i den første besked. så har jeg fået en offentlig ip af dktv. samt er alle deres porte åbne nu siger de. :D derfor kommer det lidt bag på mig at der ikke er hul igennem.
Avatar billede bzaz Novice
08. februar 2018 - 21:22 #6
Er din udbyders router slået til "bridge mode" eller kører den også som router?
Avatar billede Ringvig Juniormester
08. februar 2018 - 22:32 #7
Bzaz Det var et godt spørgsmål.  Har lige bestilt koden til den. så jeg kan tilgå den.
Men hvad gør forskellen ? :)
Avatar billede bzaz Novice
10. februar 2018 - 16:09 #8
2 routere modarbejder hinanden.
forstil dig 2 cheffer til samme afdeling, med 2 forskellige tankegange.
Avatar billede Kasper Praktikant
19. august 2018 - 14:45 #9
Hej ved ikke om det er fixet. Men det er korrekt din fiber box skal i bridgemode for at virke. Du kan også lave statisk ip og bruge fiberboxen bare hvis jeg har forstået rigtig