Avatar billede Mads Novice
05. marts 2018 - 08:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IPhone 8, firma-mail på Exchange server skal slettes.

Hejsa.

Jeg har 2 mail-klienter på min IPhone,
firma og privat.

Når jeg skal slette firma-klienten, kan jeg så
risikere, at der også slettes kontakter, billeder,
noter, sms’er mv. - fordi der er nogle “tråde” fra
disse og til firma-klienten?

Stor hilsen
Mads
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2018 - 11:10 #1
ja - alt der kom gennem firma-synkroniseringen vil blive slettet
(men det er kun kontakter, Kalender, mails, opgaver der synkroniseres med Exchange - jeg er ikke 100% sikker på noter)
smser og billeder bliver ikke fjernet med denne aktion
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2018 - 11:14 #2
Du kan vel starte med at deaktivere kontoen inden du sletter. Så kan du se konsekvenserne.
Formoder du har backup af dine billeder til iCloud eller Google Fotos?
Dine kontakter bør være synkroniserede over iCloud (evt. Google).
Noter kan også synkroniseres over iCloud (eller Google).

Generelt skal man altid foretage en sikkerhedskopiering til iCloud, så telefonen kan gendannes eller indholdet kan gendannes på en ny telefon.

Jeg ville i din situation også foretage en backup til iTunes på en PC/Mac eller anvende et tredjepartsprogram til dette.
Avatar billede puren Ekspert
05. marts 2018 - 11:30 #3
mads >> som ink siger lav 100% kopi af din mobil og så slet kontoen og se hvad der sker, og så evt indlæs kopien igen hvis den tog formeget med sig...

ink >> lige til info så er icloud og google drive samme server, apple lejer sig ind ved google
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. marts 2018 - 11:37 #4
Vær lige OBS på hvor din iCloud-konto hører hjemme - det er den, der bestemmer, hvad der forvinder og hvad der bliver liggende.

Hvis telefonen er din egen, og i sin tid blev startet op på din egen iCloud-konto, er der ingen ko på isen. Så er din firma-mail blot en ekstra mail-konto, der kan slettes uden at have bindinger til noget som helst andet på telefonen.
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2018 - 11:50 #5
#3 Det gælder vel, at iCloud og Google er 2 forskellige konti hos 2 forskellige udbydere. Som bruger kan man næppe vide hvor data fysisk opbevares i dag eller om x uger.
Avatar billede Mads Novice
13. marts 2018 - 13:43 #6
INK - hvordan giver jeg dig point - hvis man fortsat gør dette ?

Jeg tog backup, og slettede mail-klienten. Ingen billeder, noter, osv. blev slettet.
Så det var forrygende godt.

Stor hilsen
Mads
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2018 - 14:30 #7
ink >> du kan ikke logge ind i google drive med dit icloud user/pass men din data som du uploader til icloud bliver gemt på googles diske