Avatar billede Lopsided Juniormester
07. marts 2018 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammenkædning bliver lavet om til Concat når nogle kollegaer åbner filen?

Hej,

Jeg står med det problem, at når enkelte af mine kollegaer åbner excel filen så er sammenkædning, som den eneste formel, ændret til den engelske version concat, hvilket giver dem fejlen _xlfn naturligvis. Det underlige er, at det er den eneste formel der bliver lavet om til den engelske version.

Arket indeholder:
Indeks
Lopslag
Sum.hviser
Maks
Sum

Ingen af de ovennævnte formler bliver lavet om til den engelske version, det er kun sammenkædning der gør. Har nogle af jer stødt på dette problem før? Ydermere er det kun nogle af mine kollegaer som er ude for dette (vi kører sammen office pakke, 2016)

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede finb Ekspert
07. marts 2018 - 13:04 #1
Kan du nøjes med &:
"tekst 1 " & " tekst 2 " & " tekst 3 " & osv.osv.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. marts 2018 - 13:07 #2
I stedet for sammenkædning kan du bruge &-operatoren. For eksempel med Novice i A1 og Lopsided i A2, så vil:

=A1&" "&A2

returnere

Novice Lopsided
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. marts 2018 - 13:22 #3
Jeg har oplevet samme problem...

...men, hos mig var det funktionen 'FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE()', der blev lavet om til den engelske 'TRIM()'.

Og, præcist som hos dig, så var det den eneste funktion, mens alle andre danske funktioner vedblev med at være danske.

Jeg brugte nogle dage til, at bore i det, men fandt aldrig ud af, hvorfor, og, hvordan man kunne ændre det - så jeg opbyggede blot mit regneark på ny, og alt virkede igen...
...men, et underlig 'fænomen' :-)

Men, i dit tilfælde er det dog meget lettere, at redde, da du helt kan droppe funktionen, og blot bruge &-tegnet mellem de tekster, du vil sammenkæde.

Lidt i denne stil:
="Hello"&"World"
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. marts 2018 - 13:55 #4
Ved det ikke med sikkerhed, men vil gætte på, at det måske har noget at gøre med æ, ø, å
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. marts 2018 - 14:00 #5
#4: Godt gæt  :-)

Der er i hvert fald danske bogstaver i begge funktioner...
Avatar billede Lopsided Juniormester
08. marts 2018 - 10:39 #6
Da arket efterhånden er rimelig stort så går jeg med løsning blot at bruge &-funtionen. Da Finb var først får han point.

Tusinde tak for alle jeres svar og input.