Avatar billede richardjensen Seniormester
27. marts 2018 - 20:51 Der er 8 kommentarer

? ? Snyd & Bedrag ? ?

Jeg har modtaget mail fra  'Udbetaling Danmark emma@mostscale.com'
med oplysning om ,at min konto( med saldo på næsten 20.000) ikke har været i brug i lang tid,og derfor vil blive slettet og saldoen inddraget, hvis jeg ikke opretter en ny konto med min email-adr.
Har andre her lignende oplevelser ?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2018 - 20:54 #1
scam mail, bare slet den
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. marts 2018 - 21:19 #2
Står der ikke .dk bagerst i mailadressen er det fup.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. marts 2018 - 21:46 #3
Amatøragtigt forsøg.
Offentlige instanser vil henvende sig via din e-boks.
Avatar billede Jhja Seniormester
27. marts 2018 - 22:39 #4
Slet den mail. Al mail fra Udbetaling Danmark er fra borger.dk eller atp.dk.
Al mail som siger, hvis du ikke gør dit eller dat så mister du en masse penge, er svindel.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. marts 2018 - 06:21 #5
Spørgeren er helt klar over, at det er fup, så selve spørgsmålet lyder:
Har andre her lignende oplevelser?

Jeg modtager en af og til, men forsøgene er så gennemskuelige, at jeg kun kan grine af dem. Det er ikke engang nødvendigt at åbne dem for at se, hvad det går ud på.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. marts 2018 - 07:35 #6
Jeg har selv kun prøvet at modtage de kluntede forsøg. En mere avanceret som denne ville jeg have hoppet i med begge ben:
Jeg kender en erhvervsdrivende, som fik en fra afsender med et udbredt dansk navn, emnet var Faktura.
Ordlyden var: Tak fordi du handlede hos os. Klik her for at se din faktura.
Venlig hilsen "almindeligt dansk navn".
Filerne på hans disk blev krypteret med krav om løsesum.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2018 - 09:44 #7
Masser. Mit webhotel har nok verdens mindst effektive spamfilter, hvis de har noget overhoved taget. Redirecter alt mail til gmail og de opdager det meste.
28. marts 2018 - 13:50 #8
HEJ,

Ikke direkte, men fik en mail om at min CryptoKonto (scam !) havde en konto på 20.-et eller andet - tusind og at - hvis jeg ville have dem udbetalt - skulle skrive på en fup-adresse.

Til din orientering: står der stadig 20.-et eller andet- tusind på den fup-konto.  !  (Var aldrig bare i nærheden af den konto.. ).