Avatar billede Sidsel Seniormester
19. april 2018 - 12:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvordan laver man loop? VBA

Hej.
Jeg skal via makro tjekke hver celle for et bestemt indhold i kollonne A, og hvis makroen finder indholdet skal den lave en udregning med tallet i kollonne D, samme række. Resultatet af den udregning skal så overskrive feltet i række D. hvis værdien er =<0 skal den ikke skrive noget.
Jeg håber det gav mening.

Jeg er selvlært, og har prøvet at søge både på nettet og i min vba for dummies bog, men jeg kan ikke få det til at lykkedes.

Her er koden:
Range("A260:A797").Select
    Dim Cell As Range
    For Each Cell In Selection
        If Cell.Value = "80060928010" Then
        ActiveCell.Offset(0, 3).Value = (1 - (((100 - ActiveCell.Offset(0, 3).Value) / 100) / 0.6)) * 100
        If ActiveCell.Offset(0, 3).Value <= 0 Then ActiveCell.Offset(0, 3).Value = ""
    End If
Next Cell
19. april 2018 - 12:42 #1
Jeg plejer at gøre sådan her (kan gøres på mange måder)

Dim c as range
For Each c in Range("A260:A797").Cells
  if c.value = "80060928010" Then
    c.Offset(0,3).Formula = 'her kan du sætte din formel der godt kan kombineres med næste
  End if
Next

Her svar på dit spørgsmål om, hvordan man laver et loop - formlen har du vist fået hjælp til tidligere
Avatar billede Sidsel Seniormester
19. april 2018 - 12:52 #2
Mange tak