Avatar billede jajoh Seniormester
20. april 2018 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem flere pc

Hejsa.
Hvis jeg har to pc der er forbundet til en HUB.
og når jeg får i netværk kan jeg se den anden pc, men den beder om brugernavn og kode. Der er ingen koder på nogle af de to pc.
Hvordan gør jeg så man kan komme ind på dem uden koder ??
Jeg vil ikke have der skal indtastes brugernavn eller koder.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh.
Jan
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2018 - 22:18 #1
du giver rettigheder på delte mapper til "everyone"
Avatar billede jajoh Seniormester
20. april 2018 - 22:20 #2
Nu er det sådan at den ene del er en enhed til styring af modeltog, så den kan man ikke dele på nogle måder.
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2018 - 10:57 #3
Du må nok forklare noget mere om den enhed, der alligevel ikke var en pc i klassisk forstand.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2018 - 10:15 #4
hvis du i netværksregistrering har valgt "offentligt netværk" lukker din firewall ned og beder derfor om brugernavn/adgangskode - du skal i sted for vælge "privat netværk" - så bør der ikke bedes om kode.
Ellers kan du også slå firewallen fra - hvis det altså kun skal være internet (anbefales selvfølgelig ikke, hvis du skal komme på nettet)
Avatar billede jajoh Seniormester
23. april 2018 - 11:50 #5
Den skal ikke på internettet, det er kun for at skabe forbindelse via en hub mellem den station og en pc.

For dem der vil hjælpe er vejledningen over stationen her
https://cdn.starwebserver.se/shops/tag1/files/centralstation_60215_svensk.pdf?_=1460032171
Avatar billede jajoh Seniormester
23. april 2018 - 11:52 #6
Jeg har forsygt at lave både privat og offentlig netværk.
Syntes dog ikke at hjælpe noget.
Det med firewallen havet jeg dog ikke ligt tænkt på, så vil jeg prøve sener :-)