Avatar billede Slettet bruger
21. april 2018 - 13:18 Der er 2 kommentarer

finde den senest opdaterede måned

Hej jeg har et skema med år i den øverste række og månedsnummer i anden række.

Den øverste række er idag indtastet med 2018 i de første 3 kolonner, der står så 2017 i de resterende. Månederne i anden række står i rækkefølge.

Jeg mangler en formel som kan returnere månedsnummeret på den senest opdaterede måned. Altså således at formlen returnerer "3" og når jeg så igen har opdateret kolonne 4 til 2018, så skal formlen opdatere til månedsnummeret i række to til "4".

PFT
Rookie
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. april 2018 - 13:41 #1
Hej

Her er et lille eksempel.

Her er anvendt brugerdefineret formatering af cellerne, og der inddateres en dato i rækken med måneder.

https://www.dropbox.com/s/84654rwbd9ufx37/find%20seneste%20opdaterede%20m%C3%A5ned.xlsx?dl=0
Avatar billede jens48 Ekspert
21. april 2018 - 20:05 #2
Måske kan du bruge noget i stil med:

=TÆL.HVIS(C5:N5;ÅR(NU()))