Avatar billede JNC Seniormester
23. april 2018 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato fremsigelse

Hej igen :)

Så er det spørgsmålet om man kan lave en datoformel, hvor man får korrekt dato, ved dato.1. + 10 arbejdsdage

altså kan man få formlen til at springe lørdag søndage over ?

1. prioritet formel helst ikke VBA ! :)

Håber at høre fra en entusiast :D
Avatar billede Nikolaj Forsker
23. april 2018 - 21:56 #1
Prøv

=arbejdsdag(dinstartdato;10)
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. april 2018 - 22:07 #2
Hej. Jeg lavede denne formel, medens Nicolai sendte sit forslag.

Indtast din startdato i celle A1, og skriv ovenstående formel i en tilfældig celle:

"=ARBEJDSDAG(A1;10)
Avatar billede Nikolaj Forsker
23. april 2018 - 22:35 #3
den kan også tage højde for helligdag,
Kræver bare en liste med datoerne for helligdagene, denne liste kan du ligge ind i formlen.
Eks.
Dine helligdage står i A1:A10
‘=arbejdsdag(dinstartdato;10;A1:A10)
Avatar billede JNC Seniormester
23. april 2018 - 22:36 #4
Skønt og i får begge et point for at være aktive efter fyraften :) !
tommel op her fra.

Tak
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. april 2018 - 07:55 #5
Mangler du en liste over beregnede helligdage i Danmark, alt efter årstal, så kan du finde en Excel fil, med dem alle, her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Aaret/