Avatar billede kanelbollen Praktikant
10. maj 2018 - 18:01 Der er 6 kommentarer

No video input

Hej

Min computer har problemer med at tilslutte sig til min monitor (phillips 273e) monitoren kommer op med beskeden "no input" jeg prøvede derefter at tage min GPU (ASUS  GTX 1060 6 gb) ud, beskeden blev ved med at poppe op, PS: hdmi stikket og skærmen virker godt på en anden computer. jeg tænkte at det her måtte være et problem med cpuen og / eller motherboardet såm rastløse mig købte et nyt motherboard (ASUS prime z270p) og noget ny ram (G-SKILL TridentZ rgb 3200 mhz) fordi det skulle passe til det nye motherboard. den virkede stadig ikke så jeg købte en ny cpu (INTEL i7 7700k) virkede stadig ikke. jeg har nu prøvet at skifte dele ud en for en med en anden stationær computer der virker for at se hvilken del der er galt med. jeg har prøvet skifte alt ud ind i den anden computer andet end min vandkøler (COOLERMASTER lite 240 mm. kassen er en nzxt 340 og jeg har en 1 tb sshd barracouda fra seagate. ved ikke hvad jeg skal gøre, håber i kan hjælpe.
med venlig hilsen.
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. maj 2018 - 18:22 #1
Har du prøvet et andet kabel - og indgang VGA eller DVI ?
Direkte grafik fra Bundkort - uden GPU ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2018 - 18:45 #2
Det kan nå at blive en bekostelig affære, hvis du mere eller mindre skifter alle delene.
Det løber let op i flere tusinde kroner.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2018 - 04:57 #3
det er jo nok helt logisk, stikket i skærmen, der er defekt
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. maj 2018 - 11:02 #4
#3

Kan nu ikke se noget logisk i det:

"hdmi stikket og skærmen virker godt på en anden computer"
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. maj 2018 - 11:04 #5
Har du prövet at ändre source/input manuelt på skärmen? Kan väre EDI-tabellen ikke kan läses.
Avatar billede kanelbollen Praktikant
13. maj 2018 - 12:23 #6
tak for alle svarene, men jeg har fundet problemet som var en blanding mellem CMOS og ram der sad forkert. tak for hjælpen