Avatar billede 8718 Juniormester
13. maj 2018 - 16:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Der opstår fejl i listenummer og krydshenvisning , når jeg fletter et dokument

De steder i dokumentet hvor jeg har genstartet listenummereringen med 1, virker ikke i det flettede dokument. Her fortsættes nummereringen fra det forgående afsnit.

Og når jeg fletter mit dokument vises krydshenvisninger fint til afsnitsnumre. Men krydshenvisning til sidenummer fejler (Fejl! Bogmærke er ikke defineret.)

Eksempel:

Hoveddokument:

jf. afsnit 2.4, side 26.

bliver til:

, jf. afsnit 2.4, side Fejl! Bogmærke er ikke defineret..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. maj 2018 - 19:38 #1
Om nummereringen, der fortsætter i det flettede resultat:

Årsagen til, at nummereringen forsætter i det flettede resultat er, at Word ved genstart af nummerering laver en speciel form for markering på det pågældende afsnit, og den markering bevares ikke ved fletning.

Muligheder for at løse problemet:

Mulighed 1:
Hvis antallet er overkommeligt, kan du genstarte nummerering af de aktuelle afsnit i det flettede resultat manuelt.

Mulighed 2:
1) Lav en liste-typografi med nummerering i flere niveauer til brug for nummereringen (jeg beskriver ikke hvordan her - kun relevant, hvis du ved, hvad jeg taler om).
2) Definer niveau 1 uden nummer.
3) Definer niveau 2 til at genstarte efter niveau 1. Kæd de to niveauer til typografier. Brug niveau 1 til et afsnit FØR listen starter. Brug niveau 2 til selve listen. På den måde tvinges første nr. til at være 1 hver gang.

Mulighed 3:
I stedet for at bruge automatisk nummerering som nu kan du bruge SEQ-felter til numrene i afsnittene, der skal nummereres. Eksemple på feltkode:

{ SEQ num \r 1 }  til første punkt i listen - nummer starter med 1
{ SEQ num  }  næste punkt
osv.

Se f.eks. min forklaring i post #2 denne tråd: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/854980

Om krydshenvisning til sidetal, som viser fejl:

Krydshenvisninger er felter i Word. Feltkoden peger på et bogmærke, som bestemmer, hvad der vises i feltet. Når du fletter, bliver de fleste felter omdannet til almindelig tekst, men krydshenvisninger til sidetal forbliver felter. Det bogmærke, som sidetals-feltet pegede på findes ikke i det flettede dokument, og derfor viser Word fejl, hvis feltet opdateres.

Muligheder for løsning på problemet:

Mulighed 1:
Omdan felterne til fast tekst i det flettede dokument.
1) Marker alt i det flettede dokument, lige når det er dannet. Det er vigtigt, at der ikke opdateres felter først.

2) Tast Ctrl+Shift+F9. Det omdanner alle felter i det markerede til alm. tekst.

NB Hvis sidetals-feltet i hoveddokumentet har det korrekt indhold fra starten, kan du i stedet markere feltet i selve hoveddokumentet og  taste Ctrl+Shift+F9 for at ændre til alm. tekst. Men så er feltet væk, og du skal huske at rette det, hvis der skal flettes igen, hvis sidehenvisningen ikke længere er korrekt.

Mulighed 2:
Lås felterne til i det flettede dokument, så de ikke ændres ved opdatering.
1) Marker alt i det flettede dokument, lige når det er dannet. Det er vigtigt, at der ikke opdateres felter først.
2) Tast Ctrl+Shift+F11. Det låser felterne, så de ikke ændres, når felter opdateres (kan låses op igen med Ctrl+Shift+F11).
Avatar billede 8718 Juniormester
14. maj 2018 - 00:51 #2
Tak for en meget udførlig forklaring.

Jeg havde en hasteopgave, og der var for mange ting, der skulle ændres i det primære dokument i forhold til tidsforbruget med at prøve dine løsninger.

Vedrørende nummereringen har jeg fået 'Mulighed 2' til at virke på et testdokument. Smart løsning!!

Krydshenvisningen til sidetal har jeg i første omgang løst ved at gemme til pdf uden at flette.