Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 10:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

To spørgsmål: Kopiering af betinget formatering regler

Hej Alle

Jeg har lavet følgende betinget formatering - "Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres" for celle H2 :

Formel: =CL2=314 (rød)
Formel: =CL2=313 (rød)
Formel: =CL2=305 (grøn)
Formel: =CL2=316 (Ingen farve)
Formal: =CL2=306 (Ingen farve)

Nu er det bare sådan at jeg gerne vil have dette kopiret hele vejen ned i kolone H2. Dvs. H3 skal have
Formel: =CL3=314 (rød)
Formel: =CL3=313 (rød)
Formel: =CL3=305 (grøn)
Formel: =CL3=316 (Ingen farve)
Formal: =CL3=306 (Ingen farve)
Reglerne skal også gælder i hele kolone I,J,K,L,M. Dvs for kolone I celle I2 skal det være:
Formel: =CM2=314 (rød)
Formel: =CM2=313 (rød)
Formel: =CM2=305 (grøn)
Formel: =CM2=316 (Ingen farve)
Formal: =CM2=306 (Ingen farve)
Og sidste eksempel for kolone J skal det være:
Formel: =CN2=314 (rød)
Formel: =CN2=313 (rød)
Formel: =CN2=305 (grøn)
Formel: =CN2=316 (Ingen farve)
Formal: =CN2=306 (Ingen farve)

Jeg synes jeg har prøvet med $ og Indsæt speciel og trække osv osv. men kan simpelthen ikke få det til at kopier rigtigt.
Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 10:47 #1
Jeg fortrød og delte spørgsmålene op i to tråde :-), så overskrift misvisende, beklager.
Avatar billede ebea Ekspert
23. maj 2018 - 11:02 #2
Til dette, kan du bruge "Formatpensel", og simpelt kopiere og indsætte!
Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 11:09 #3
Hej Ebea

For mig virker det ikke.
Jeg står i H2, trykker format pensel.
Herefter trykker jeg i H3 (holder nede) og trækker ned af så der også bliver kopiret/sat ind i nedenstående celler H4, h5,h6 osv.
Desværre følger formlen ikke med, den laver den rigtig i H3, men denne formel går igen i H4, h5, h6 osv.
Avatar billede Nikolaj Forsker
23. maj 2018 - 11:22 #4
Stå i H2 og så prøv at dobbelt klikke på format pensel, og derefter klik på de celler du vil formatere
Avatar billede ebea Ekspert
23. maj 2018 - 11:39 #5
#3  -  Er du sikker på, at du har sat din formaterede betingelse for dit område, korrekt? $ tegn
Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 11:53 #6
Jeg har prøvet forskellige kombinationer :-)
men formlen er nu =CL3=314
Avatar billede ebea Ekspert
23. maj 2018 - 12:22 #7
Jeg har lige efterprøvet det du beskriver. Og det virker uden problemer, med at kopiere nedad i H kolonnen! Så det må være din betingede formel, der er et problem i.
Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 12:33 #8
hvordan ser din betinget formel ud?
Avatar billede ebea Ekspert
23. maj 2018 - 13:02 #9
jeg vil nu hellere spørge den "anden vej rundt", om hvordan du selv har lavet din Formel.
I Betinget formatering, findes en "Fremhæv celleregler" og så i funktionen "Lig med". Det er den jeg har testet med.
Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 13:08 #10
Hold nu op jeg er dum. Det virker og har altid virket :-).
Problemet er jeg ikke har testet det med værdier, MEN kun har set på formlen under betinget formatering. Denne ændre sig ikke, men den registrer alligevel at de er CL2, CL3,CL4.....men tak for hjælpen ebea.
Avatar billede ebea Ekspert
23. maj 2018 - 13:47 #11
#10  -  Hvis blot du blev klogere, så er det jo lykkedes ;-)