Avatar billede Tom K. Forsker
25. maj 2018 - 16:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjælp til ERSTAT formel med flere ERSTAT i samme ....

God eftermiddag i stuerne rundt omkring.
Håber på at få et indput vedr. nedenstående.

Har fundet følgende her på Siden:
=HVIS(A1="";" ";HVIS.FEJL(ERSTAT(A1;FIND("/";A1);1;"");A1))
Denne formel virker perfekt til at finde "/" i A1 slette "/" og skrive resten.
Hvis "/" ikke findes skrives den fulde værdi i A1uden og alt er perfekt.

Mit problem opstår når jeg eksempelvis ønsker at søge og erstatte flere tegn.
I mit tilfælde vil jeg gerne "transformere"
"2+7340.118*M"
"2+7340.118*P"
til "27340118"
Altså uden " . P * +  M " i alt 5 forskellige tegn der skal fjernes.

Er der en der kan hjælpe her?

Løsninger med at indsætte 5 ekstra rækker med ny formel i vær enkel kolonne går ikke godt i dette tilfælde.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. maj 2018 - 17:20 #1
=LOOKUP(9^9;--LEFT(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(A1;".";"");"+";"");"""";"");ROW($1:$100)))

Dansk:
=SLÅ.OP(9^9;--VENSTRE(UDSKIFT(UDSKIFT(UDSKIFT(A1;".";"");"+";"");"""";"");RÆKKE($1:$100)))
Avatar billede Tom K. Forsker
25. maj 2018 - 18:05 #2
WOW... Den så jeg slet ikke skulle komme.
Perfekt. tak for hjælp. Hvis jeg kunne fik du dobbelt op på pointene.