Avatar billede overgreat Forsker
06. juli 2018 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samle pivotresultater i enkelt celle

Hej
Håber i kan  hjælpe.

Jeg har en masse data.
Jeg har pakkenumre og deres indhold (varenumre).

Jeg vil gerne samle for hvert varenummer hvilkepakkenumre den er med i....
Men jeg har behov for at samle det i en linje selvom varen har været i flere pakker.

I pivot får jeg en linje for hvert resultat...

Jeg håber at få

Varenummer    /    resultater af pakkenumre
Avatar billede kim1a Ekspert
06. juli 2018 - 11:36 #1
Er det ikke blot at vende rækker og kolonner om i pivoten?
Avatar billede overgreat Forsker
06. juli 2018 - 16:42 #2
Min udfordring er, at varenumrene kan være brugt i flere forsendelser.

Det jeg ønsker er, at vise kolonne a varenummer,  kolonne b (forsendelsesnumre)

Så ekstremt a2 bliver 101010 b2 bliver forsendelse1; forsendelse 2,..., forsendelse x

Det behøves ikke være pivot.

Pivot drillet fordi at ved flere forsendelser på et vare nummer så får jeg en forsendelse pr linje.
Avatar billede kim1a Ekspert
06. juli 2018 - 18:28 #3
Ja pivoten kan kun markere om forsendelsen er med (count of...)
Men det vil så ikke kræve meget mere end at have en formel til at indsætte hvilke forsendelser vare a er med i.

=if(celle<=1;overskrift;"")

Måske det kræver at se et simpelt anonymt udkast af dine data for at vise hvad jeg mener.
Avatar billede overgreat Forsker
07. juli 2018 - 08:53 #4
Forsendelse;  varens
Fors1; 1010
Fors1; 1015
Fors1;1020
Fors2;1010
Fors2;2010
Fors3;1015
Fors3;1020
Osv

Ovenstående simpelt overblik over case. ...
Min reelle datamængde er megemt større selvfølgelig
Avatar billede kim1a Ekspert
07. juli 2018 - 18:46 #5
Og dette duer ikke?
https://ufile.io/nvp9j
Avatar billede overgreat Forsker
08. juli 2018 - 16:34 #6
Det virker super godt... så bruger jeg blot sammenkædning til sidst, så er jeg i mål!
Tak for super hjælp.