Avatar billede Esq Praktikant
10. juli 2018 - 13:03 Der er 2 kommentarer

Returnere liste med svar fra tabel i Excel

Hej

Jeg er ny her og håber I kan hjælpe mig med et problem i Excel.

Jeg har en tabel der kunne se sådan ud:
Kundenr i kollonne A, Vargruppe i kollonne B, Varenumre i kollone C samt et beløb i kollone D.

Jeg vil nu gerne have liste alle de varenumre samt beløbet som kunde 1 har købt i kundegruppe 1.

Kundenr:  Varegruppe Varenummer  Beløb
1                    1                    1111        100
1                    1                    2222        200
1                    2                    3333        300
1                    2                    4444        400
2                    1                    1111        500
2                    2                    4444        600

Ønsket liste:
Kundenr.: 1, Varegruppe: 1
Kolonne1 Kolonne2
1111            100
2222            200

Jeg håber I kan hjælpe med en formel der kan klare dette.
Avatar billede Nikolaj Forsker
11. juli 2018 - 11:37 #1
Hej
Har du prøvet med pivot tabel ?
Tænker at Pivot tabel kan løse det.
Avatar billede Esq Praktikant
11. juli 2018 - 13:36 #2
I princippet jo, hvis der kun var så få data.

Data mængden ligger allerede i en pivottabel der trækker fra en database. Denne pivot trækker alle informationer ud på alle kunder. Herefter skal jeg så lave en samlet rapportering hvor hver kunde indenfor hver sin varegruppe vises for sig i et andet ark.

Dvs jeg så skal lave en pivot for hver kunde, der henter over i den pivot, hvor alt data ligger. Herefter vil jeg så skulle slå op i de mange pivot tabeller.

Det vil så medføre jeg skal vedligeholde alle de pivottabeller.
Det vil derfor være at foretrække såfremt dette kunne løses med en formel.

Det jeg har brug for er lidt et Lopslag, der slå op på flere kriterier og som ikke stopper ved første match, men lister efterfølgende match op i næste celle.