Avatar billede visto Professor
22. juli 2018 - 21:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne fil med Ctrl + Alt + selvvalgt bogstav (Windows 10)

Jeg åbner mine hyppigst anvendte programmer vha. Ctrl + Alt + selvvalgt bogstav. Jeg ønsker at åbne en given fil på samme måde. Men det gives der ikke umiddelbart mulighed for. Jeg har så oprettet en genvej til filen, og her kan jeg godt (under Egenskaber) tildele genvejstaster på samme måde, som jeg gør til mine programmer. Men filen åbnes ikke, når jeg taster den valgte tastekombination. Hvordan kan jeg få filen til at åbne på nævnte måde?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2018 - 02:20 #1
du kan kun "åbne" exe filer
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2018 - 09:00 #2
du kan lave en .bat eller .cmd fil som åbner din fil, og dertil kan du lave en genvej som du kan sætte din tastekombination til.
hvis det er en txt-fil du gerne vil åbne vil kommandoen være noget a la
notepad.exe "sti til filen"
Avatar billede visto Professor
23. juli 2018 - 11:43 #3
Tak for begge svar.
Jeg har lavet en .bat fil, og det virker som det skal.