Avatar billede Cecilie Praktikant
22. juli 2018 - 23:56 Der er 5 kommentarer

Returner flere mulige matches

Hej,

Jeg bokser lidt med et excel ark og tænkte om der var nogle der kunne hjælpe.

Data:
Jeg har 2 kolonner med data
Kolonne b: Produkt (Række med data, hvor nogle celler er ens)
Kolonne c: Lokation (Række med lokation, hvor produktet findes)
Eksempel: (Kolonne b - Kolonne c)
D stander - CAL
D stander - CRO
Egen installation - CAA
B stander - CHO
B stander CKO

Dernæst vil jeg gerne vide hvor mange lokationer der opsummeret har hvert produkt. Det har jeg løst ved at lave en tæl.hvis formel for at summere op:
Kolonne E Løsning
Kolonne F: Antal (Tæl.hvis)
Eksempel: (Kolonne e - Kolonne f)
D stander - 2
Egen installation - 1
B stander - 2

Opgaven:
Nu vil jeg gerne vide hvilke lokationer der har hvert produkt i kolonne g. Altså en opsummering af kolonne c. Jeg har forsøgt med et almindeligt l-opslag. Det returnerer kun første gang værdien optræder.
Output skal gerne være i én række, separeret med et komma

Opgavens resultat: (Kolonne e - Kolonne f - kolonne g)
D stander - 2 - CAL, CRO
Egen installation - 1 - CAA
B stander - 2 - CHO, CKO

Hvordan kan man gøre det med en formel?
Avatar billede ebea Ekspert
23. juli 2018 - 08:10 #1
Du kan ikke lave det output du efterlyser, i én celle (række) med en formel, Du kan lave det i en kolonne, så det kopieres ned, med en formel.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. juli 2018 - 09:20 #2
Det kan lade sig gøre hvis du har adgang til funktionen TEXTJOIN (TEKST.KOMBINER mener jeg den hedder på dansk). Funktionen findes i hvert fald i Office 365.
Avatar billede Cecilie Praktikant
23. juli 2018 - 09:41 #3
Jeg kan ikke finde en formel i funktionsbiblioteket Tekst der hedder tekst.kombiner. Jeg har Office 2013.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. juli 2018 - 09:48 #4
Nej den findes ikke i Office 2013.
Avatar billede store-morten Ekspert
23. juli 2018 - 12:30 #5
Makro?