Avatar billede Nuser2008 Mester
24. juli 2018 - 18:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cellereference mellem 2 filer

Hej

Jeg har to Excel-filer, hvor jeg skal ende ud med at hente en nummerisk værdi fra Fil 1 (celle B2) og indsætte værdien i Fil 2 (celle I35).

Min kode ser således ud:

Sub Macro()  '/Fil 2

    Dim myValue1 As Variant
    myValue1 = InputBox("Indtast årstal (YYYY)")

    Dim myValue2 As Variant
    myValue2 = InputBox("Indtast kvartal (DD.MM.YYYY)")

    Range("I35").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "='I:\Team\Support\Kvartalsrapportering\" &
    myValue1 & "\" & myValue2 & "\" & "[intervaller.xls]Sheet1'!B2"

End Sub

Resultatet af ovenstående er, at jeg i celle I35 får indsat: ='I:\Team\Support\Kvartalsrapportering\" & myValue1 & "\" & myValue2 & "\" & "[intervaller.xls]Sheet1'!'B2'

Problemet er, at der rundt om B2 sættes ' ' (2 single quotation marks), hvilket betyder, at resultatet i celle I35 bliver #NAME?

Hvis jeg fjerner ' ' rundt om B2, så virker koden.

Hvordan undgår jeg, at ' ' tilføjes?

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Hilsen Arne
Avatar billede store-morten Ekspert
24. juli 2018 - 19:39 #1
ActiveCell.FormulaR1C1 <--- Slet R1C1

ActiveCell.Formula = "='I:\Team\Support\Kvartalsrapportering\" &
    myValue1 & "\" & myValue2 & "\" & "[intervaller.xls]Sheet1'!B2"
Avatar billede Nuser2008 Mester
25. juli 2018 - 07:56 #2
Hej store-morten

Mange tak for dit fine og hurtige svar. Det virker! Dejligt!