Avatar billede Nuser2008 Mester
27. juli 2018 - 18:01 Der er 1 kommentar

Loop imellem filer

Hej

Jeg har brug for hjælp til at kunne loop'e mellem filer.

Jeg har en fil-mappe med 9 Excel-filer, der alle har samme opbygning mht. sheets. Filnavnene starter enten med: FF eller: PBA

Jeg skal have udført samme procedure på et sheet. Sheet-navnet er det samme i alle filerne. Et sheet navn kunne være: dk obl

Den procedure jeg skal have udført er indsættelse af en formel i en bestemt celle i hvert sheet.

Jeg har forsøgt mange forskellige loop-opsætninger, der skal "fange" hver fil. Men loops virker ikke. Jeg når kun til den første fil, hvorefter koden "kører i ring" på samme fil, indtil den afslutter loop'et.

Har I et forslag til, hvordan et loop skal opbygges?

På forhånd mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede Nuser2008 Mester
27. juli 2018 - 18:58 #1
Hej

Jeg har fundet en løsning, hvor jeg looper mellem filer med samme sheet-navn, udfører en procedure, og dernæst looper til filerne igen, hvor jeg så har en procedure for næste sheet. Koden kan sikkert skrives smartere, men nedenstående virker ift. formålet.

Sub AFKAST_loop()

    Dim myValue1 As Variant
    myValue1 = InputBox("Indtast årstal (YYYY)")

    Dim myValue2 As Variant
    myValue2 = InputBox("Indtast kvartal (DD.MM.YYYY)")

    Windows("FF Kbhx").Activate

    Dim folderPath As String
    Dim filename As String
    Dim wb As Workbook

    folderPath = "I:\Ledelse\Management Support\Afkastrapportering\Byg VBA\Test"

    If Right(folderPath, 1) <> "\" Then folderPath = folderPath + "\"

    filename = Dir(folderPath & "*.xls")
    Do While filename <> ""

    Worksheets("dk obl").Activate

    ActiveSheet.Range("B2").Activate
    ActiveCell.Formula = "='I:\Ledelse\Management Support\Afkastrapportering\" &
    myValue1 & "\" & myValue2 & "\" & "[intervaller.xls]Sheet1'!B2"

    Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:B11"), Type:=xlFillDefault

    Range("B2:B11").Select
    Selection.NumberFormat = "#,##0.00_ ;[Red]-#,##0.00 "

    ActiveSheet.Range("A1").Activate

    Set wb = Workbooks.Open(folderPath & filename)

    filename = Dir

    Loop

    filename = Dir(folderPath & "*.xls")
    Do While filename <> ""

    Worksheets("udl obl").Activate

    ActiveSheet.Range("B2").Activate
    ActiveCell.Formula = "='I:\Ledelse\Management Support\Afkastrapportering\" &
    myValue1 & "\" & myValue2 & "\" & "[intervaller.xls]Sheet1'!E2"

    Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:B11"), Type:=xlFillDefault

    Range("B2:B11").Select
    Selection.NumberFormat = "#,##0.00_ ;[Red]-#,##0.00 "

    ActiveSheet.Range("A1").Activate

    Worksheets("data").Activate

    Set wb = Workbooks.Open(folderPath & filename)

    filename = Dir

    Loop

End Sub