Avatar billede Vipze Praktikant
05. august 2018 - 20:20 Der er 4 kommentarer

windows 7 klokken og dato.

Når jeg har indstillet min dato og kl. og senere lukker pcérn ned, så når jeg starter op igen, står uret igen igen på 2001....hvad gør jeg.
vh.Vipze
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. august 2018 - 20:25 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2018 - 20:47 #2
Enig i at du skal have skiftet det lille batteri på bundkortet. Håber blot for dig det er en stationær pc. Er det en bærbar kan det være meget sværere at løse.
Er det en bærbar må du lige fortælle hvilken det er du har.
Avatar billede mort1 Ekspert
06. august 2018 - 08:17 #3
Det "lyder" som om dit batteri skal skiftes, som 220661 #2 skriver er batteriskift noget lettere, hvis der er tale om en stationær pc, hvor selve batteriskifter normalt er både nemt og billigt, men den efterfølgende opsætning af BIOS, husker jeg som ikke "bare lige", så hvis du ikke har lidt mere end blot brugererfaring, så find en lokal specialist, som kan gøre det - jeg gætter på, at det kan gøres for under 500 Kr. eller måske kender du en nørd, som blot skal have 20 Kr. til et batteri, og en kop kaffe for at udføre øvelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 15:55 #4
I Windows 7 bliver bios klokken ikke indstillet og gemt når det gøres i kørende Windows7?

Når man skifter batteriet går den i default indstillinger som de fleste kan leve med. Den vil sikkert sætte dvd drv som 1 boot og herefter harddisken, hvilket for de fleste er i orden. Man kan jo i de fleste tilfælde altid vælge en anden boot rækkefølge ved at trykke på en F taste (F12 bla.)