Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 15:35 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Kun internet via kabel

Hej
Min bærbare windows 10 pc har pludselig ikke wifi.
Jeg kan komme på internettet, hvis jeg bruger kabel.
Hvis jeg trykker på knappen Start, derefter Indstillinger, derefter Netværk og internet er "WIFI" ikke en mulighed til højre.
Under menuen "Status" til højre står (uden kabelforbindelse) "Ingen forbindelse. Du har ikke forbindelse til noget netværk".

Hvis jeg laver en fejlsøgning. Så finder computeren følgende problem: "Et Ethernet-kabel er ikke sat korrekt i eller er beskadiget". Men det gør mig ikke klogeere.

Hvordan får jeg trådløst internet igen?
Avatar billede hkv Forsker
06. august 2018 - 15:43 #1
Det er ikke sådan, at du er kommet til at slukke for wifi på een af dine F-taster - på min bærbare er det F12?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 15:52 #2
Hej hkv.
Jeg har overvejet det, men der er ingen knapper med wifi-symbolet (3 buede streger over en prik).
Mvh. Dorte
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. august 2018 - 15:57 #3
Hvad med en fysisk knap på siden eller lignende?

Hvad er det for märke og model på den bärbare?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:06 #4
Jeg kan ikke finde en fysisk knap på siden/under/bagved/foran.
Det er en Lenovo Ideapad 110.
Avatar billede hkv Forsker
06. august 2018 - 16:20 #5
Hvis du prøver at trykke på F7 og herefter går ind på netværk, er wifi så eventuelt kommet frem?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. august 2018 - 16:23 #6
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:24 #7
Tryk på F7 er vel for at slå Flytilstand fra og til?
Flytilstand er slået fra. Det er tilsyneladende ikke muligt at slå til.
Hvis jeg trykker på knappen Start, derefter Indstillinger, derefter Netværk og internet, derefter Flytilstand i venstre side - står "Vi kunne ikke finde trådløse enheder på denne pc". Det er ikke muligt at slå flytilstand til, da knappen er inaktiv.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2018 - 16:32 #8
Højreklik på windows-start i bundlinjen, og i menuen 'enhedshåndtering'
Se under Netværkskort - normalt er der noget med 'wireless lan' i navnet på en af disse enheder. Og der skal så ikke være anmærkning (rød eller gul) foran
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 16:34 #9
Højreklik start og gå i enhedshåndtering. Find dit trådløse netkort. Står det som deaktiveret herinde?
Hvis det ikke gør det højreklik på det og fjern. Gå op i toppen og tryk på skærm "Søg efter hardware ændringer"
Kommer den så frem?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 16:39 #10
Prøv at trykke ude til højre vælg WIFI Ikonet og se om der er mulighed for at tilslutte?
Ellers tryk på Netværk og internet indstillinger Se om du kan Reparere
https://ibb.co/j7w9Ve

Dit netværk hedder sikkert noget andet?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:40 #11
Jeg har gjort som Claes57, men under netværkskort, har jeg ingen "wireless lan".
Jeg har også højreklikket på "netværkskort" og trykket på "søg efter hardware ændringer", men det ændre ikke noget.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:42 #12
Jeg har følgende under Netværkskort:
PANGP Virtual Ethernet Adapter #3
Realtek PCle FE Family Controller
WAN Miniport (IKEv2)
WAN Miniport (IP)
WAN Miniport (IPv6)
WAN Miniport (L2TP)
WAN Miniport (Network Monitor)
WAN Miniport (PPPOE)
WAN Miniport (PPTP)
WAN Miniport (SSTP)
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:52 #13
Til Poko1.
Jeg har kun Flytilstands-rubrikken - hvor du i det lilla felt også har både wifi og mobile hotspot.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 16:53 #14
Har du nogle af mærkerne under Netværkskort Ukendt Manglende Deaktiveret?
Ellers skal du nok ind på Deres hjemmeside og Downloade Driveren.
https://ibb.co/j0YO6K
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 16:55 #15
I enhedshåndtering prøv at gå i vis og tjek af vis skjulte enheder. Dukker den så op?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 16:58 #16
Når jeg væger vis skjulte enheder kommer der 3, herunder en wireless LAN.
Poko1 - alle har 2 blå skærme, altså ikke Ukendt Manglende Deaktiveret
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 16:59 #17
Wireless lan må være dit trådløse netkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:00 #18
Står det deaktiveret, eller hvilken tilstand er det i?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:01 #19
Jeg har nu ved at højreklikke på "...wireless LAN..." forsøgt at
* opdatere drivere, men den var den bedste i forvejen.
Hvis jeg vælger "egenskaber" og fanen "generelt" står følgende under enhedsstatus:
"Hardwareeneheden er ikke tilsluttet computeren i øjeblikket (Kode 45). Hvis du vil løse problemet, skal du slutte enheden til computeren igen."

Tjaa, men jeg har ikke haft noget eksternt sluttet til...
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 17:01 #20
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:07 #21
Min "Realtek 8821AE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC" har et ikon med 2 blå skærme, den er dog lysere blå end de netværkskort, der også var synlige inden jeg valgte "vis skulte enheder".

Der er i øvrigt også 2 andre netværkskort med samme ikon, der også kom frem ved "vis skjulte enheder"
Microsoft WI-FI Direct Virtual Adapter #5
Microsoft WI-FI Direct Virtual Adapter #6

Jeg har fulgt POKO1's link - og installeret det, men det ændrede tilsyneladende intet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:08 #22
#19 Hvis #20 ikke løser problem, så højreklik på Wireless Lan og vælg "fjern enhed".
Genstart pc.
Windows geninstallerer nu enheden igen. Forhåbentligt bliver den så synlig igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:09 #23
Kan ikke lige se hvad du skal bruge den virtuelle adapter til??
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:12 #24
#23 - jeg forstår desværre ikke spørgsmålet. Hvad er den virtuelle adapter?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:15 #25
Jeg kender den ikke selv. Har ikke hørt om dem.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:18 #26
Jeg har #22 - jeg har fjernet "...wireless lan...", og jeg har genstartet pc.
Når jeg går ind i Enhedshåndtering - er der ingen "wireless lan" under netværkskort, hellere ikke, hvis jeg vælger "vis skjulte enheder".
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:21 #27
Heller ikke hvis du trykker på knappen "Søg efter hardware ændringer"?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:22 #28
#27 - desværre nej.

Hvad med min kommentar i #19?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 17:24 #29
Gå i instillinger Netværk og internet Vælg knappen WIFI
Hvis du har slettet driveren skal du nok gen installere fra #20
https://ibb.co/bxBkmK
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:27 #30
Det er forsøgt - der står at driveren allerede findes.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2018 - 17:39 #31
Hvis jeg ikke har overset det blandt kommentarerne; sidder der en Wi-Fi knap på routeren, så prøv den.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 17:41 #32
#31 - jeg formoder ikke, at det er routeren, da min anden pc og telefoner godt kan bruge routeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 17:47 #33
Fra nettet
how to turn on my wifi in my lenovo s110

there is a wireless switch, you need to turn on it first. after if the wireless still doesn't work, press fn + f5 to activate
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2018 - 17:52 #34
#28. Uden at være 100% sikker betyder det vel at du ikke kan bruge det trådløse kort hvis du har lan kabel monteret.
Er lige væk et par timer. Håber du snart får netkortet tilbage :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 18:28 #35
#33 - F5 er blot en opdateringsknap. Jeg kan ikke se, hvad der sker, hvis jeg holder FN + F5 ned.
#34 - jeg kan ikke efterprøve det, da jeg ikke længere har mulighed for at højreklippe på "wireless lan" (#19), da den er væk.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 19:44 #36
Fra Net PDF manual
https://ibb.co/j6WA3z
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 20:07 #37
Flytilstand er slået fra (og jeg kan ikke slå det til), så jeg desværre ikke bruge #36
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 20:25 #38
Slukker du og genstarter i mellem forsøgene?
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 20:30 #39
Jeg har genstartet nogle gange.
Men jeg kan ikke slå flytilstand til og fra, og jeg har lige genstartet engang mere med samme resultat.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. august 2018 - 22:21 #40
Se om dette kan hjælpe dig. Indstillinger under fanen Opdateringer og Sikkerhed
https://ibb.co/kp2L3z
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2018 - 22:46 #41
Jeg har forsøgt tidligere, dog ikke af den vej, som du foreslår, men det har jeg gjort nu.

Uden kabel:
Computeren forsøger at oprette forbindelse til internettet.
2. trin: "Sæt et Ethernet-kabel i denne computer". Jeg trykker "kontroller om problemet er løst.
Jeg sætter kablet i - og får efter kort tid beskeden: Et netværkskabel er ikke sat korrekt i, eller det er måske beskadigt". Opgaven er løst.
Jeg kan vælge "Luk"

Med kabel:
Ingen problem
Avatar billede hkv Forsker
07. august 2018 - 12:22 #42
Jeg ved godt at du skriver at du ikke kan se en fysisk knap, men det kunne jo være: https://www.youtube.com/watch?v=vvzFYP8WjXo
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 14:09 #43
Hej Hkv.
Desværre, jeg har kigget på pc'eren engang mere, og uden held.
Avatar billede hkv Forsker
07. august 2018 - 15:00 #44
Dette er sakset fra nettet:
****Hey all, seems the Lenovo not liking WEP security holds some water.****

I just got a new Lenovo laptop ideapad, and after trying dozens of solutions (almost anything you can think of, .,.I simply followed your advice and changed my home routers security to WPA2. All my other devices had to reconnect again,

BUT....This is the ****only**** solution that immediately fixed my problem. I had already tried almost every other method under the sun before this one fixed my problem 100% and in under 2 minutes. Hope this post helps other Lenovo, or unlucky, users to fix a seemingly unsurmountable problem...
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 16:00 #45
Hej Hkv - tak. Men jeg forstår det ikke. Skal jeg prøve at ændre noget på min router?
Der er jo ikke blot, at den ikke kan finde min router. Den kan hellere ikke bruge min telefons hotspot, hvilket den har gjort tidligere.

Jeg har også overvejet at få min mand til at skille den af. Og derefter se, om der er løse ledninger ved wifi. Men så bevæger vi os ud på dybt vand. Jeg har fundet denne youtube video, som viser, hvordan man skiller den af. Og ca. 5:00 kan jeg se, hvor WIFI-dimsen er. Hvad tænker I om det?
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 16:00 #46
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 16:24 #47
Ide er vel god nok, men burde man så ikke have et nyt wifi kort man kan putte i den?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 16:33 #48
Hvorfor skulle ledningerne falde af kortet?
De sidder normalt rigtig fast på disse netkort.
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 16:49 #49
Computeren bliver for det meste brugt at min uadregerende autistsøn, så den har af og til fået bank.
Nå - jo hvordan finder jeg et sådanne wifi-kort?
Mvh. Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 17:15 #51
Hvis det kan virke, er det da en meget nem løsning.
Jeg kender ikke den slags produkt. Sætter jeg den blot i, og så kører er min pc'er på wifi, tiltrods for mit ovenstående problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 17:22 #52
Bruger men en dongle ville jeg deaktivere alt andet netværk man ikke kender/bruger, på nær det kablede lan netværk som du jo også har.
Har ikke selv erfaring med usb trådløst net dog, og du kunne jo også lige skrue bunden af og se om den skulle have forladt stikket på bundkortet. Jeg tror næppe det er ledningerne, da de sidder rigtig fast på netkortet.
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 17:28 #53
OK. Jeg vil forsøge mig med wireless usb dongle, som du viste mig.
Det er jeg mere tryg ved end at begynde at skrue i pc'eren - især når jeg vi ikke har stor tro, at det vil løse mit problem. Virker det bliver #50 markeret som svar.

MANGE TAK for jeres ihærdige forsøg på at hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 17:33 #54
Velbekomme. Håber du kommer i mål med forsøget. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2018 - 17:36 #55
Jeg har på mon gamle bærbare kørt med dongle i noget tid, virkede fint.
https://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-netkort-printserver-mv/TP-Link-TL-WN725N/2343161
er en lille (går ikke i stykker) dims, som isættes og driver installeres. Log på net og glem alt om den.
Den nyere standard for wifi med .ac hastighed kan den ikke - men det kræver en størrere dims, og de kan derfor knække ved uheld. Derfor min anbefaling.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 17:39 #56
#55 Ja den skal være så kort som muligt så den bare bliver siddende i pc hele tiden :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 17:42 #57
Hvordan ved jeg, om jeg skulle have wifi med .ac hastighed?
Jeg tror det næppe. Min router er en en Linksys, og min hastighed er ca. 10 Mbit/s i download og knap 1 Mbit/s i upload.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 17:42 #58
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2018 - 19:07 #59
Jeg har en dims, der ligner det, som I foreslår. Den er fra et sæt med trådløs mus og tastetur. Men jeg går ud fra, at den ikke kan bruges?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2018 - 19:19 #60
det er kun til tastatur/mus - jeg har tilsvarende til mit logitech-sæt. Du skal have en ægte wifi dims. Og i øvrigt - .ac er til hastigheder for nørder, og dine 10/1 mbps klares fint med .n standarden.
Avatar billede 1Dorte Guru
13. august 2018 - 16:18 #61
Så er der fred og ro i mit lille hjem.
https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-150-mbps.html?gclid=EAIaIQobChMIk4SnpJrb3AIVB7gbCh2UqgCHEAQYAiABEgLy__D_BwE
super nem løsning.
Eneste minus er, at den optager den ene af sølle 2 usb-stik, men det lever jeg fint med.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 17:04 #62
Super. :-)
Avatar billede posten Ekspert
28. august 2018 - 21:54 #63
hvilken model er din bærbar ??
Avatar billede 1Dorte Guru
29. august 2018 - 00:33 #64
Hej.
Det er en Lenovo Ideapad 110.
Den lille eksterne wifi dongle fungere upåklageligt.
Mvh. Dorte