Avatar billede plok Forsker
11. august 2018 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro mister forbindelse til WiFi & BT?

Hej.

Jeg har en Macbook Pro medio 2012 som bliver ved med at miste forbindelse til netværket (WiFi) og Bluetooth?

Jeg har forsøgt at opdatere den men uden held. Kan man opdatere driverne, eller kender I til problemet?

Jeg kan godt få forbindelse til diverse netværk, men den taber forbindelsen i løbet af 10-20 min, og gør det igen og igen!

Håber I kan hjælpe mig :)

God dag.
Avatar billede INK Ekspert
11. august 2018 - 15:43 #1
Oplys lige hvilken version af MacOS du anvender. Tryk på æblet i øverste venstre hjørne og "Om denne Mac", så står der versionsnummeret eksempelvis 10.13.6

Samme sted kan du læse årgang for din MacBookPro, eksempelvis "Mid 2015".

Dette kan hjælpe os til at finde evt. opdatering.
Avatar billede plok Forsker
11. august 2018 - 19:34 #2
Sorry.

Spec:
• Macbook Pro Retina 13" - Primo 2015
• OS X Yosemite
• Vsersion 10.10.5

Håber dette kan hjælpe :)
Avatar billede INK Ekspert
11. august 2018 - 19:47 #3
Jeg ville opgradere gratis til High Sierra. Gå i appstore og søg efter High Sierra. Download og installér. Det løser måske dine problemer.
Avatar billede INK Ekspert
11. august 2018 - 19:53 #4
Avatar billede plok Forsker
11. august 2018 - 20:11 #5
Vil det være en fordel at opdatere systemet? Kan jeg gøre dette, uden at den sletter mine dokumenter og andre filer?
Avatar billede INK Ekspert
11. august 2018 - 20:56 #6
Det er altid sikrest at have backup af filer. Enten gennem Timemachine, der er integreret i MacOS eller simpel kopi i skyen eller på usb.
En opgradering vil dog bevare både programmer og filer. Men igen: Tag nu den backup ifald noget går galt 😀😀
Avatar billede plok Forsker
11. august 2018 - 21:13 #7
Ja okay hehe. Mange tak. Jeg vender lige tilbage med svar, om det virkede :D

God aften
Avatar billede plok Forsker
13. august 2018 - 11:35 #8
Hej igen. Så tror jeg at der er styr på WiFi efter opdatering til High Serria, men Bluetooth kan ikke finde nogle enheder. Den står godtnok som synlig, har prøvet med både iPhone og en bose BT højtaler!

Jeg kan hverken slå BT fra eller til, den er "Til" heletiden?

Der er ingen instillings muligheder. Jeg har rpøvet at slette den i "Netværk" og installer Bluetooth PAN igen, men uden held.

Hvad kan jeg gøre her?
Avatar billede INK Ekspert
13. august 2018 - 11:48 #9
Fint dit wifi virker, men jeg har ikke lige noget forslag til BT.
Prøv at nulstille BT på din Bose, måske er den bundet til anden BT enhed?
Avatar billede plok Forsker
13. august 2018 - 20:35 #10
Hej. Jeg snakkede med Apple og de kunne ikke hjælpe mig mht. BT.

Den skal til en Apple forhandler for at blive repareret, desværre.

Men tak for indput - WiFi virker som det skal nu.

God aften