Avatar billede Tommy-123 Novice
15. august 2018 - 10:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Leje, lease eller købe

Hej Eksperter,

Vi står og skal bruge en printer/kopimaskine og jeg har fået til opgave at finde en god maskine til den bedste pris :)

Jeg har kigget på denne side https://printerguys.eu/da/ og synes det virker meget fornuftigt.

Derudover har jeg snakket med en sælger, hvor vi kan lease en kopimaskine og det ser også fornuftigt ud, sådan umiddelbart - Her skal vi så binde os i nogle år - Men det er vel heller ikke noget problem, for vi regner med at vi skal blive ved med at have maskinen :)

Hvad har I af erfaringer med markedet ?

Med venlig hilsen
Tommy
Avatar billede ebea Ekspert
15. august 2018 - 10:29 #1
Jeg troede ellers, at det med at leje Kopimaskine / printer, havde fået afskrækket alle mindre virksomheder fra at gøre dette, ud fra de skrækeksempler (og det er mange) som har været gennem utallige år ;-)
Når det er sagt, så prøv at gøre op med, hvad jeres månedlige behov er for at kopiere, og printe. Selvstændige Kopimaskiner, og i særdeleshed printere, er i dag nede på en så lav pris, at en lejepris på samme udstyr, vil være tjent hjem, ganske hurtigt. HP har ganske super maskiner til dette formål, og i et prisleje, hvor det at leje, er helt skudt til hjørne! Tag evt. en snak med www.proshop.dk som har en erhvervsafdeling!
Et er at leje en Kopi/print maskine, men så kommer der vedligehold, + forbrugsmaterialer oven i. Så det at leje, skal være baseret på en ganske-ganske stort forbrug, før det overhovedet kan betale sig!
Avatar billede Tommy-123 Novice
15. august 2018 - 11:00 #2
Hej Ebea

Tak for dit svar :)

Vil prøve at tage fat i proshop og høre hvad de kan tilbyde.

Ja, har også læst en del historier om leasing, hvor det ender med at bliver en dyr affære og netop dette skal vi undgå - Egentlig også derfor jeg var lidt nysgerrig på printerguys, hvor der ikke ser ud til at være nogle udgifter udover lejen og prisen på udskrift.

Vores forbrug kommer ikke til at være skyhøjt, måske 1000 udkrivninger pr mdr.

Så dit forslag med at købe, vil jeg kigge nærmere på :)
Avatar billede ebea Ekspert
15. august 2018 - 11:23 #3
Du er velkommen ;-)
Prøv at holde dig fast i HP omkring printere. De har nok det suverænt stærkeste udvalg, og så er det printere som er arbejdsheste, år efter år. Omkring Kopi, er der lidt flere muligheder; men der kan Proshop hjælpe dig på vej!
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
18. august 2018 - 16:31 #4
Køb, det er det eneste rigtige med jeres relativt lille udskriftbehov.
1000 sider om måneden er ikke meget i princippet kan I nøjes med de mindste modeller. Kig efter sideprisen, det kan godt summe sig op med 1000 sider om måneden. Kig evt. på Brother printere fx deres farvelasere all-in-one
https://www.brother.dk/printers/all-colour-lasers/colour-laser-all-in-one
de har god garanti og lave sidepriser.
Specielt hvis I bruger uoriginale patroner
https://www.kompat.dk/product/pakke-med-4-styk-tn241bk-tn245c-tn245m-tn245y-kompatibel-med-brother-tn241-tn2452500-2200-v5-print-886/?gclid=EAIaIQobChMIto35jOj23AIVrrvtCh0d5AmhEAQYAiABEgI-HvD_BwE
Dette vil så ødelægge garantien, men besparelsen er enorm.