Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2018 - 13:44 Der er 12 kommentarer

forslag til grafikkort og monitor løsning

Hej eksperter. I mit daglige arbejde som trader, har jeg brug for i alt 6 monitors. Min pc er sådan her sammensat: https://pasteboard.co/Hzqyxdy.jpg
Har lige investeret i 3 x samsung skærme med ok opløsning på 3840 x 2160. Min pc`er afvikler programmer og grafik med fin hastighed uden problemer.
Som nævnt er behovet dog blevet ændret fra 3 til 6 monitors og med noget højere opløsning end de 3840 x 2160 jeg benytter mig af i dag. Jeg har brug for at kunne se mange (ca. 120) valuta markeder og helst ret tydeligt så derfor tænke jeg på om dette her kunne være løsningen: https://www.proshop.dk/Grafikkort/GIGABYTE-Radeon-RX-VEGA-56-GAMING-OC-8GB-HBM2-Grafikkort/2634425 og så simpelthen køre det hele fra èn computer. Om mine data i nuværende pc`er er gode nok til at afvikle det tunge arbejde er jeg meget i tvivl om, eller skal jeg ud og have mig en hel ny computer også?
Håber derfor at høre fra jer.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2018 - 14:40 #1
sæt de 3 skærme på højformat og kør et enkelt excel-ark på den ene skærm med alle 120 kurser og et link-felt til hver.
skærm i midt (centralt arbejdsområde) kan så via links åbne vindue med  en valuta dírekte.
sidste skæm er til andre info.
Opgaven er at samle data i et excel-ark så du ikke sidder med 120 åbne vinduer
Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2018 - 14:55 #2
Hej Claes57. Det er slet ikke den måde jeg trader på. Har jo brug for at sidde og overvåge kursbevægelser og så slå til ud fra de tekniske analyser der er blevet foretaget. En scanner viser på de 3 skærme markedsretningen for min strategi og jeg får dermed en meget klar idè og info om hvilken vej den enkelte valuta kører når den er oppe mod 7-8 andre.
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2018 - 23:50 #3
Prøv at kigge på linket herunder:

https://www.pcworld.com/article/2923941/displays/how-to-create-an-insane-multiple-monitor-setup-with-three-four-or-more-displays.html

Et hurtigt kig på din nuværende computers bundkort viser, at det er af Micro-ATX-typen med plads til kun et enkelt grafikkort. Micro-ATX er ofte ensbetydende med et sparekoncept, hvor der også ofte bliver sparet på strømforsyningen. Brugen af et GTX1050 grafikkort tyder også på, at strømforsyningen måske ligger på max 350-400W. Derudover, og det er nok det vigtigste: Et grafikkort som det, du linker til, fylder meget, og der er måske ikke plads til det på dit bundkort.

Det grafikkort, du linker til, skal ifølge specifikationerne have minimum 650W strømforsyning. Dit link til din computers specifikationer viser ikke noget om kabinettets størrelse, strømforsyning eller mulighed for at skifte til en kraftigere strømforsyning.

Kort sagt, du kan måske godt få din nuværende computer til at køre 6 skærme med nyt grafikkort og ny strømforsyning, men jeg tror ikke, jeg vil anbefale det, medmindre du kan få 100% garanti fra en sælger på, at der er plads til det hele.
Avatar billede jcr18 Professor
17. august 2018 - 00:37 #4
Ja, jeg er ret sikker på at du har helt ret Milter. Jeg bruger den jeg har på en anden plads og køber mig en ny pc`er som bliver tilpasset behovet.
Avatar billede jcr18 Professor
17. august 2018 - 00:48 #5
Nu ved jeg ikke om du måske havde et godt forslag til en løsning. Jeg har set på en gamer pc`er, ikke for at game, men for at sikre mig at det bliver en kraftig pc`er som kan håndtere de mange valuta markeder jeg arbejder på. Pc`en skal være særdeles hurtig til afvikling af handler, der bliver arbejdet en del med grafikken og så skal den selvfølgelig kunne magte at have en hel del programmer åben på en gang.
Jeg skal have undersøgt om jeg kan få nogle skærme med endnu højere opløsning end dem jeg kører med nu, da jeg har meget brug for at kunne se ret tydeligt hvad der sker, også i forhold til mine indikatorer osv. Disse skulle så på en eller anden måde kunne sættes oven på dem jeg har nu, så vi får et nogenlunde billede af mit arbejdsområde svarende til den her løsning: https://www.timothysykes.com/blog/check-out-this-cool-multi-monitor-trading-setup-photo/
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 00:49 #6
Avatar billede jcr18 Professor
17. august 2018 - 00:54 #7
Hmm, er ikke lige helt med på hvad du mener, så jeg må have læst dit link igennem i morgen, men sådan som det fungerer nu er egentlig meget rart, da jeg blot kan køre musen hen over de 3 skærme. Tastaturet virker på alle 3 skærme som normalt så det er jeg egentlig rigtig godt tilfreds med.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 01:12 #8
#5.
Mit indlæg #6 blev sendt, før jeg så #6.

Jeg kender absolut intet til dit arbejdsområde, jeg kan blot sige, at i hele mit arbejdsliv har evnen til multitasking og evnen til hurtigt at tage den rigtige beslutning ud fra en masse inputs været en væsentlig del. Og alle de år har lært mig, at der er en grænse for, hvor mange inputs man kan modtage og samtidig træffe de rigtige valg inden for få sekunder. Den grænse ligger en hel del lavere, end de fleste forestiller sig :-)

Når jeg derfor ser en opstilling som din i #5, så kan jeg kun sige: Glem det!

Ja, hvis du vil imponere venner og kollegaer, så go for it, hvis du har pengene, men ellers ....?
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 01:20 #9
Og lige en ting til. Glem alt om, at computerens power og grafikkort kan give dig en fordel. I dit tilfælde vil jeg mene, at kun hastigheden på din netforbindelse og din netudbyders pålidelighed er af betydning. I den forbindelse kan en computer til 8000 kr give dig lige så gode muligheder som en til 50.000 kr.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 01:26 #10
#7.
Det jeg mener, er, at du i stedet for at have én meget kraftig computer med et eller flere grafikkort med seks eller flere udgange kan have to mindre computere med hver deres grafikkort med tre udgange og bruge samme mus og keyboard til dem begge.
Avatar billede jcr18 Professor
17. august 2018 - 01:28 #11
Hej igen. Jeg kan kun give dig ret. I mine mange år på arbejdsmarkedet, har jeg gjort samme erfaring.
Når jeg sidder og overvåger 120 markeder dagen lang skal der tages en del beslutninger, de fleste er dog allerede taget inden dagen begynder, da de overordnede analyser er på plads. Endvidere har jeg en scanner der gennem scanner hele markedet og især min strategi og derfor fortæller den overordnet når jeg skal "tage fat".
Mange monitors betyder, at jeg vil kunne håndtere en del andre opgaver ud over at overvåge markeder, dog stadigvæk inden for feltet. Det er dog sværere at forklare på en kort og enkelt måde her, men vel også egentlig uinteressant for dig? :) - Nej jeg har ikke brug for at imponere venner og andet godtfolk, men tænker her udelukkende på mit reelle behov i forhold til mit arbejde.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 21:43 #12
Jeg kan blot tilføje, at jeg aldrig lægger alle mine æg i samme kurv. F.eks. har jeg altid flere hukommelskort med til mit kamera, når jeg er ude med det. Hellere 2 kort med hver 8GB end et enkelt med 16GB, fordi jeg ved, at den slags kan stå af.

I dit tilfælde kan det overføres til, at jeg hellere ville bygge et system op på to eller flere computere, hver med deres opgaver, istedet for en stor computer, som styrer det hele. Og husk, jo større opløsningen er på skærmen, jo mindre bliver skriften. Test læseligheden på skærmen, før du køber den

Og endnu en gang, efter min mening behøver du ikke supercomputere med hundedyr bestykning til dit arbejde. Pålidelighed er bedre.