Avatar billede petert Forsker
24. august 2018 - 12:05 Der er 4 kommentarer

Tjek af wordpress site ofline.

Hej
Jeg er lidt uerfaren med WP.
Jeg har et site der kører hos en udbyder.
Jeg vil gerne downloade en fuld kopi og tjekket den kører Offline.
Derefter skal den flyttes til nyt hotel.
jeg har ftp adgang, og Template er Avada
Spørgsmål.
Hvor lang tid ca. vil det tage dawnloade og få siden op at køre off-line ?
( for en erfaren WP. programør)
Ud over ftp koder, er der andre koder der er nødvendige for at kunne tilgå siden hos den nye udbyder. Eks WP koder ?, som jeg skal sikre mig ved overleveringen.
mvh
Petert
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. august 2018 - 12:30 #1
Du skal jo nok også have adgang til databasen. Og så er det nok en god ide at få admin nøglerne til WP-installationen.

Det med tidsbegregningen har jeg ikke et skarpt bud på. Hvis det er en erfaren WP-programmør, vil det ikke tage mange minutter, da vedkommende nok har en serversoftwaren kørende allerede, og så skal det jo bare kopieres derover, og configurationen tilrettes. Så en time ca?
Avatar billede petert Forsker
24. august 2018 - 13:39 #2
Tak for svar.
et sidste spm.kan database adgang og admin nøgler til WP  læses eller genskabes når vi har downloadet alle filerne ?
Eller er man lost hvis vi ikke har fået alle nøgler/login. ( og kun har FTP adgang)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. august 2018 - 13:52 #3
Hmmm. I princippet ja, men det vil muligvis ikke være helt lovligt.

Hvis du får fuld adgang til ftp, så kan du jo også downloade den nuværende konfigurationsfil, og heri finder du i princippet login-detaljer til databasen. Disse kan bruges til at hente databasen. Men hvis ikke du har ejerskabet til databasen, så vil det jo svare lidt til at have fundet en nøgle på vejen, som du bruger til at få adgang til en andens hus.

I forhold til admin-password, så findes der nogle tricks her:
https://codex.wordpress.org/Resetting_Your_Password
Avatar billede stjans Guru
24. august 2018 - 17:59 #4
Kig evt på plugin duplicator

Det tager en kopi af alt - den kan du så indlæse igen på nyt domæne; på egen server eller en ekstern.

Der er mange gode youtube videoer omkring plugin og brug heraf.