Avatar billede jcr18 Professor
06. september 2018 - 10:33 Der er 4 kommentarer

brugernavn og koder

Jeg er ikke er klar over hvad det egentlig er windows vil her: https://pasteboard.co/HCByPtk.jpg.
Jeg ønsker kontakt fra pc1 til pc2.
Jeg har indtastet koden til netværket, altså den der er angivet i routeren.
Hjælper ikke. Hvilket brugernavn er det den spørger om?
Jeg har indtastet windows brugernavnet FRA pc1. (det som er angivet under brugerkonto)
Er det brugernavnet fra routeren? Fra windows brugeren? eller er det navnet på pc1 eller pc2 den vil vide?
Beklager hvis det lyder forvirrende.
Avatar billede jcr18 Professor
06. september 2018 - 10:37 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2018 - 10:56 #2
Dit billede er desværre ikke tilgængeligt, men når du FRA PC1 tilgår et share på PC2, skal du bruge brugernavn og password til PC2, helst i formatet \\PC2\brugernavn - så du specificerer tydeligt at det er en bruger på PC2 du angiver password til. Ellers vil den kigge efter brugernavn/password på den pc du sidder på - altså PC1.

Nu er det langt tid siden jeg har rodet med fil-shares i workgroup, men det letteste var at oprette en bruger på "PC2", med brugernav og password identisk med "PC1", der skal tilgå maskinen. Og den anden vej rundt, hvis der også skal skal bevæges den vej.

Alternativt kan "Credential Manager" (Styring af legitimationsoplysninger) i kontrolpanelet bruges til at fortælle adgangen.
Avatar billede jcr18 Professor
06. september 2018 - 11:17 #3
Tak for tippet. Jeg prøver at arbejde videre med det.
Linket virker hos mig: https://files.fm/filebrowser#/2018-09-06_tjpndhye;/view/0165.jpg. Måske fordi jeg er logget ind hos tjenesten? - at jeg så kan tilgå billedet.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. september 2018 - 22:33 #4
Det er nok svaret, for det virker heller ikke for mig.