Avatar billede Klaus W Guru
12. september 2018 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HVIS formel

Hej,

Jeg har en lille udfordring med HVIS funktionen,
men kan ikke få den til at fungere.
Min formel ser sådan ud og blive sat ind i Arket ”Bestilling” celle B4
=HVIS('Optælling med kasse bur'!K2>0;'Optælling med kasse bur'!J2)
Hvis k2 er større end 0, skal værdien i J2 overføres til Arket ”Bestilling” celle B4
Formelen gør egentlig det rigtig, men hvis K2 er 0 skriver den FALSK,
og der vil jeg gerne have den tager den næste med en værdi der er større end 0 med.
På forhånd tak.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. september 2018 - 13:06 #1
Hej
=HVIS('Optælling med kasse bur'!K2>0;'Optælling med kasse bur'!J2;mangler falsk resultat)
Avatar billede Klaus W Guru
12. september 2018 - 13:20 #2
Hej Jan den forstår jeg ikke helt.

KW
Avatar billede anedi Ekspert
12. september 2018 - 13:21 #3
=HVIS('Optælling med kasse bur'!K2>0;'Optælling med kasse bur'!J2;HVIS('Optælling med kasse bur'!K3>0;'Optælling med kasse bur'!J3;HVIS('Optælling med kasse bur'!K4>0;'Optælling med kasse bur'!J4;"")
Den kan fortsættes derudaf, hvis der er risiko for at der er mange nuller i træk.

Vh
Anedi
Avatar billede Klaus W Guru
12. september 2018 - 13:28 #4
Hej Anedi jeg takker

KW
Avatar billede anedi Ekspert
12. september 2018 - 13:50 #5
Velbekomme
Avatar billede Klaus W Guru
12. september 2018 - 13:55 #6
Har lige skrevet en PB