Avatar billede HBC Seniormester
21. september 2018 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Vba filter kriterie aktuel uge

Hej,

Er der nogle herinde som ved om det er muligt, at filtrere udfra aktuel uge nr?
Det skal være en Sub, da jeg laver en call sub i workbook_open.
Jeg skal også bruge en makro på aktuel uge +1 altså næste uge, osv osv.
På forhånd tak.
22. september 2018 - 08:13 #1
Det er lidt svært at gennemskue, hvad det præcis er du ønsker, men du kan finde ugenummeret for den aktuelle uge sådan her:

DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFourDays)

Det er desværre ikke muligt at fortælle, hvordan du skal bruge det til at filtrere med uden at kende mere til dine data.
Avatar billede HBC Seniormester
22. september 2018 - 08:58 #2
Jeg har et ark, hvor kolonne P aflæser datoerne i kolonne B.
I celle P2 angiver den ugenr udfra datoen i celle B2, celle P3 angiver ugenr udfra datoen i celle B3 osv.
Så sætter jeg filter på i kolonne P og dette filter kriterie vil jeg gerne angive som aktuel uge nr.
Jeg kunne jo angive kriteriet som f.eks 38, hvis det er det aktuelle ugenr, men så skal jeg jo skifte når det er uge 39 osv.
Det vil den jo selv gøre, hvis kriteriet er aktuel ugenr.
23. september 2018 - 07:34 #3