Avatar billede kischi Novice
26. september 2018 - 05:06 Der er 4 kommentarer

Ændring af et plugin som child

Hej,

Jeg arbejder nu med Wordpress, og ved egentlig godt lidt hvordan jeg ændre et tema i childtheme, så ændringerne ikke bliver fjernet når der laves opdateringer.

Men hvordan laver jeg ændringer i et plugin, som child?
Det ligger jo ikke i temamappen.

I første omgang vil jeg jo bare rykke rundt på rækkefølgen af ting.
Så for eksempel et billeder er over overskriften, og sådan nogle ting.

Hvordan kan jeg gøre det og stadig beholde det efter en opdatering?

Tak
Avatar billede stjans Guru
26. september 2018 - 07:47 #1
Det ændres ikke ved opdatering, såvidt jeg ved. Det er alene core filerne som ændres udseendemæssigt ved opdateringer.

Jeg KAN være forkert på den  så må andre lige korrigere :-).
Avatar billede kischi Novice
26. september 2018 - 09:01 #2
Hej, mange tak for dit svar.

Ja, core filerne i wordpress ændres, men når det enkelte plugin bliver opdateret så ændres disse også.

Hvis der kommer nye funktioner til et plugin efter en opdatering af det, så er det vel klart at filen er blevet ændret.

Så spørgsmål er bare hvordan jeg forhindre min kode i at forsvinde efter en opdatering.

Men mange tak for svaret.
Avatar billede stjans Guru
26. september 2018 - 09:14 #3
Naah - klart er det såmænd ikke. Tror du skal lægge noget kode i dit child, så plugin settings hentes dér.

Hvis du ikke har svar rimeligt hurtigt, vil jeg råde dig til at søge assistance på det danske wordpress forum på facebook.
Avatar billede kischi Novice
26. september 2018 - 09:33 #4
Nåå ok, klart er det måske ikke.

Ja, jeg ved at der er noget som hedder hooks, som plugin udviklerne skal definere i pluginnet, men tror vidst mere det er beregnet til funktioner man kan lave om på.
Og ikke decideret rækkefølgen af HTML koden.

Men ja ok, det kan være jeg spørger på facebook.

tak