Avatar billede Mr-Juul Novice
11. oktober 2018 - 08:47 Der er 19 kommentarer

Indsæt ny række, på trods af kopierede celler

Hej med jer,

Når jeg har kopieret X antal celler, og ønsker at indsætte en ny række, ved at højreklikke på ex. G kolonnen, får jeg kun muligheden for at indsætte de kopierede (Det excel præcis kalder: "Indsæt kopierede celler").

Men, både min chef og min studiemedhjælper har muligheden for at indsætte en ny kolonne (Det excel kalder: "Indsæt"). Har jeg en indstilling jeg har slået fra, eller hvad gør jeg galt? Jeg har netop fået ny computer, og det er det samme problem jeg havde på den gamle..

Mvh
Simon
Avatar billede finb Ekspert
11. oktober 2018 - 09:11 #1
Klik på række-etiketten
Ctrl + +
(ctrl og "+")
Avatar billede Mr-Juul Novice
11. oktober 2018 - 09:14 #2
Hej finb

Dette indsætter stadig de kopierede celler.
Avatar billede kim1a Ekspert
11. oktober 2018 - 13:40 #3
Tryk escape en enkelt gang inden. Excel fornemmer du har noget i udklipsholder som du vil sætte ind.
Avatar billede Mr-Juul Novice
11. oktober 2018 - 13:49 #4
Hej Kim,
Det ved jeg, men typisk har jeg noget i udklipsholderen som jeg ønsker at indsætte i den nye kolonne.
Det jeg ikke forstår er hvordan mine 2 kolleger har muligheden, men jeg ikke har.
Avatar billede kim1a Ekspert
11. oktober 2018 - 22:12 #5
Når jeg læser bedre efter skriver du række og kolonne, jeg antager det er en fejl.

Mener du at dine kolleger både kan vælge "indsæt det kopierede" og "indsæt ny række"?
Avatar billede Mr-Juul Novice
12. oktober 2018 - 11:08 #6
Hej Kim,

Manglen er den samme i række og kolonne.
Kan man på nogen måde ligge et billede op herinde - det er nok nemmere at forklare..
Avatar billede HKJ Praktikant
12. oktober 2018 - 11:15 #7
Har du en række eller kolonne gemt i udskriftsholderen, er det kun den, der kan indsættes. Hvis du vil kopiere indhold ind i en ny kolonne eller række, skal du indsætte en tom kolonne/række og derefter tage en kopi og sætte det ind i den nye kolonne/række.
Avatar billede kim1a Ekspert
12. oktober 2018 - 11:19 #8
Du kan ikke ligge op herinde, men du kan bruge dropbox eller en billed-delings løsning til at vise os udfordringen.
Avatar billede Mr-Juul Novice
12. oktober 2018 - 11:29 #9
Hej HKJ.
Det er også der jeg er kommet til - men jeg ved at der er en metode.
Jeg har sakset et billede fra Microsoft support, som dog ikke kan forklare hvordan det tilføjes

https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/a3f24059-7445-4244-88e6-4816333b8a27
Avatar billede HKJ Praktikant
12. oktober 2018 - 11:37 #10
Spændende: Kan det have noget med din Excel version at gøre?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. oktober 2018 - 11:38 #11
Jeg kan ikke få det til at fremkomme, den vil altid kun vælge "indsæt kopierede..." og ctrl+"+" virker også kun som indsæt kopierede.

Kan det være ældre versioner der kunne begge dele?
Avatar billede HKJ Praktikant
12. oktober 2018 - 11:49 #12
Ja, det er det, jeg tænker, men så meget 'nørd' er jeg ikke :o)

Men hvis din chef og studentermedhjælper kan, kan du vel tjekke, om du har samme version som dem?
Avatar billede Mr-Juul Novice
12. oktober 2018 - 12:28 #13
Vi har samme version. De har begge lige fået en opdatering, og havde også muligheden i den gamle.

Jeg har ikke haft muligheden i hverken den gamle eller den nye :(

Det er virkelig en handy funktion, så det er også derfor jeg bruger så meget energi på det :)
Avatar billede HKJ Praktikant
12. oktober 2018 - 13:09 #14
Lad mig lige forstå din udfordring:
Du vil gerne kopiere og indsætte en række/kolonne uden at skulle lave en ny, tom kolonne/række først?

Hvis ja:
Prøv at kopier den række/kolonne, du vil sætte ind et nyt sted.
Markér den række/kolonne, der skal ligge under den nye række/ til højre for den nye kolonne, højreklik, vælg 'Indsæt  kopierede celler'.

Nu skulle der gerne ligge en kopieret række over den valgte række eller en kopieret kolonne til venstre for den valgte kolonne.
Avatar billede Daffodil Professor
12. oktober 2018 - 14:40 #15
Jeg havde samme udfordring i office 2007, med at udklipsholderen skulle tømmes førend jeg kunne indsætte en række/kolonne.
Efter opgradering til 2010 har jeg valgmuligheden som der efterspørges.

Hvis det er mindst version 2010 du har burde den være der. Har du tjekket om dit regneark åbner i den opdaterede version eller om den åbner som gammel version. Jeg er ikke klar over om den så fravælger funktionalitet.

Har du tjekket om din gamle version af office er fjernet fra computeren?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. oktober 2018 - 15:51 #16
Jeg kører O365, og her eksisterer muligheden ikke umiddelbart. Kan der også være forskel på DK og ENG udgave?
Avatar billede Mr-Juul Novice
15. oktober 2018 - 08:58 #17
Det er en ny computer, og er samtidig blevet opgraderet til Office 365. Mine kolleger kører også Office 365
Avatar billede Daffodil Professor
15. oktober 2018 - 09:46 #18
Prøv lige og tjek følgende:

Filer - Indstillinger - Avanceret

Se under "Klip, kopier og indsæt"

Jeg har her 3 flueben sat.
Avatar billede Mr-Juul Novice
18. oktober 2018 - 09:39 #19
Jeg har også 3 flueben her :/