Avatar billede jcr18 Professor
17. oktober 2018 - 16:31 Der er 5 kommentarer

2 pc og 1 skærm?

Hej. Kan det lade sig gøre at 2 pc`er deles om 1 skærm?

Situationen er den at jeg har en pc1 og en pc2.
Pc1 kører med 4 skærme pt, men kan i princippet køre med 8 da jeg har 2 grafikkort i.
Pc2 kører med 1 skærm.
Opsætningen kan ikke ændres da Pc1 er øremærket til mit arbejde og skal mindst bruge 4 skærme - gerne flere.
Pc2 er den "private" pc`er som blot har 1 skærm.

Problemstillingen er den, at min pc2 gerne skulle aflastes da den benytter cpu`en 100% hele tiden 24/5. De 32GB ram jeg har i maskinen er oppe og bruge 90%. Noget af dette mega forbrug (jeg har også haft en snak med MM-vision support) kunne løses (indtil videre) ved, at jeg flyttede nogle af de programmer jeg benytter på pc1 bliver overflyttet til pc2 som en midlertidig nødløsning hvorfor jeg gerne vil kunne koble den ene af mine 4 skærme på pc1 også, således at pc2 og pc1 har adgang til samme skærm.
Jeg vender tilbage med overforbruget i en anden tråd der vil blive oprettet.
Mine 4 skærme som pc1 benytter er: Samsung U28E570 https://www.samsung.com/dk/monitors/uhd-ue590/LU28E590DSEN/ og skærmen som pc2 benytter er en: Asus MX299 https://www.asus.com/dk/Monitors/MX299Q/
Avatar billede jcr18 Professor
17. oktober 2018 - 16:33 #1
Beklager formuleringen: Den øverste linie skal rettes til:
Problemstillingen er den, at min pc1 gerne skulle aflastes. (og ikke pc2)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2018 - 16:41 #2
hvis pc2 kan klare 2 skærme, så udvid arbejdsområdet til 2 skærme, og lad det udvidede være en aflastning til pc1 (de er så IKKE koblet sammen mht data) - så 5 skærme til arbejde, men kun 4 på den pc.

Hvis pc1 og pc2 skulle dele en skærm, så skulle pc'er have teamviewer, og med pc1 som master, og pc2 som assistent - det vil øge belastningen på pc1, men pc2 kunne skrive på pc1's område - jeg ved ikke, som teamviewer kan se flere skærme...
Avatar billede jcr18 Professor
17. oktober 2018 - 16:46 #3
Ja, supporten nævnte også teamviewer men han mente ikke umiddelbart at opgaven kunne løses den vej rundt. Jeg tager dit svar med i min afprøvning Claes57.
Avatar billede jcr18 Professor
17. oktober 2018 - 16:48 #4
Og ja forresten. Pc2`s grafikkort (NVIDIA GeForce GTX 1050) kan faktisk køre med 3 skærme.
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2018 - 18:19 #5
Der findes eksempelvis en Aten switch, der måske kan løse problemet.
https://www.aten.com/global/en/products/professional-audiovideo/video-switches/vs381/#.W8dg4C862l4
Check hjemmesiden.