Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 12:44 Der er 10 kommentarer

Excel

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har oprettet en projektmappe for alle mine medarbejdere hvor hvert ark er ens, dog med deres forskellige informationer i.
Nu vil jeg fx gerne lave en tlf liste ud af det.
Så jeg skal derfor trække info fra den samme celle på hver ark over til en liste i et samlet ark. Dette vil jeg så også gøre med e-mails og senere håbe jeg også kan gøre det med fødselsdage og en kalender.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Tak :)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2018 - 13:02 #1
på samlesiden, så er de enkelte celler i stil med
=Person1!G26
så det er navn på ark - udråbstegn - cellereference
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 13:20 #2
Ja den funktion kender jeg. Det er bare er manuelt stort arbejde når jeg har 80 medarbejdere. Er der ikke en funktion der hedder at den skal tage samme information fra celle a2 fra ark 1-100 fx og placere i et samlet ark?!
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2018 - 13:52 #3
det skulle være noget med
=Ark & Række() & !$A$2
jeg er bare for dum til at få det til at virke - men den kan kopieres ned i fx 100 rækker, og tager så A2 fra alle ark
jeg kan kun med ="Ark" & Række() & "!$A$2" og det skriver korrekt Ark3!$A$2 i række 3, men det er som tekst, og henter ikke data - prøv at google ROW() og RÆKKE()
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
05. november 2018 - 14:10 #4
Hvis du har dine arknavne i samlearket fra A2 og nedefter kan du bruge:

=INDIREKTE("'"&A2&"'!B2")

for at hente indholdet i celle B2 i det ark der har navnet anført i samlearket celle A2.
Kopier formlen nedad.
Avatar billede jkrons Professor
05. november 2018 - 14:11 #5
Hvis du har dine telefonnumre A2 og dine ark hedder noget med Ark, altså Ark1, Ark2 osv. kan denne bruges

=INDIREKTE("ark"&RÆKKE()&"!A2")

under forudsætning af at det første telefonnummer skal stå i samlearkets række 2.

Hvis alle ark hedder noget forskelligt må du enten ud i makro eller manuelt arbejde. Eller du kan lave en liste over alle arkenen, men det kan være bøvlet.
Avatar billede ebea Ekspert
05. november 2018 - 14:12 #6
Med nedenstående formel, kan du lave din opstilling. Udganspunktet er, at du laver en liste over dine Ark. I tilfældet her, er de opsat i kolonne W, og start i række 1, og nedefter. Så formlen herunder, indsætter du i dit "opsamlingsark" i f.eks. A2, og kopierer nedefter, så langt du har data i dine ark.
Og så kan du ændre i formlen, til at hente i f.eks. B kolonnen, ved at ændre formlen til B2 til sidst i formlen.
=INDIREKTE("'"&$W1& "'!A2")
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 22:12 #7
Øv kan stadig ikke på det til at virke... :(
Avatar billede ebea Ekspert
05. november 2018 - 22:33 #8
#7  -  Der er 3 forslag, som stort set er ens. Prøv at kikke på dette lilel eks. og se om det kan hjælpe dig på vej.
Der er vist hvordan du kan gøre (forklaret i #6).
Øv, er ikke en option ;-)
https://www.dropbox.com/s/iwuzvo31zz5gzhe/hent-navne.xlsx?dl=0
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 23:13 #9
Jeg tror udfordringen kommer pga jeg har omdøbt alle ark til medarbejder navne.
Avatar billede ebea Ekspert
06. november 2018 - 07:37 #10
#9  -  Det er ikke det som er problemet. Hvis du prøver at se på det lille eks. jeg uploadede, og så sammenligner med dit eget Ark. Så prøv ud fra det, at lave en opstilling som er sammenlignelig med dit eget, og se hvor det går galt henne.
Alternativ er at uploade dit Ark, så opstillingen kan ses!