Avatar billede Christian Juniormester
08. november 2018 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Kan mobildata angive placering?

Hvis jeg ikke tager helt fejl, kan en netværk-brugers placering findes, hvis han bruger wifi, vha. ip-adressen.
Kan mobildata også afløre brugerens placering?

På forhånd tak! :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 22:02 #1
det kommer an på hvad apps gør med data.
det vil kræve at en app læser din gps og sender data.
Avatar billede INK Ekspert
09. november 2018 - 03:58 #2
Ja, mobilselskabet ved hvilke sendemaster du har brugt. Det giver en omtrentlig placering.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. november 2018 - 08:53 #3
De bruger det der hedder triangle location. Med andre ord så bruger de 3 sendemaster til at få din placering. Det bliver faktisk ganske så präcist, ikke som GPS men nästen.
Avatar billede acore Ekspert
09. november 2018 - 09:00 #4
...og ellers er der den indbyggede GPS
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2018 - 10:49 #5
I indstillinger på min Samsung er der noget der hedder placering som jeg ikke har aktivt. Om den vil sladre om min nøjagtige position det ved jeg dog ikke. Er ikke så meget inde i Android
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. november 2018 - 11:16 #6
#5 Placering er kun til GPS. Politiet kan altid finde dig med mobil data.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2018 - 12:56 #7
Tak michael_stim for info.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. november 2018 - 14:57 #8
Jeg har KUN 4G mobildata (TDC net) her i huset.. Og søger jeg (via almindelig tilgængelig søgning) placeringen af min IP, så havner den 180 km herfra.. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2018 - 15:42 #9
placering via ip på mobilnet viser tilbage til udbyders hovedkontor i dk - så det er helt ubrugeligt.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. november 2018 - 16:25 #10
#9.. Enig.. Det var også sådan jeg læste spørgsmålet ;)