Avatar billede lail Forsker
21. november 2018 - 11:52 Der er 4 kommentarer

formel der henter fra anden fil

Hej skal hente data i en anden fil
Jeg skal hente ca 300-600 posteringer
Jeg skal hente i feks [Budget]PM!D18
PM!D18 står i kolonnen før- det er lidt lettere at vedligeholde den kolonne(da den er sammensat af en formel ) end manuelt at skrive det i hver eneste formel. Jeg kan kopiere lidt men der skal rettes manuelt i samtlige celler
Kan man ikke lave et eller andet a la =[Budget]&c15 hvor PM!D18 står i c15????

PM!D18    =[Budget.xlsx]PM!D18    BM!D18    =[Budget.xlsx]BM!D18
PM!F18    =[Budget.xlsx]PM!F18    BM!F18
Avatar billede acore Ekspert
21. november 2018 - 12:05 #1
=INDIREKTE("[Budget]"&c15)

Filen du henter fra skal være åben.
Avatar billede lail Forsker
21. november 2018 - 12:37 #2
jeg skal kunne lukke budget filen ned og så skal den stadig rette
stien er således. Men så virker det ikke igen

=INDIREKTE("'Y:\TEM\A Planlægning\plan\Budget\[Budget.xlsx]"&c15)
Avatar billede acore Ekspert
21. november 2018 - 13:14 #3
Nej, det gør det ikke. Det er sådan Excel er. Det er der ikke noget godt og let fix på, som jeg kender.
Avatar billede lail Forsker
21. november 2018 - 13:16 #4
ok hmm æv