Avatar billede Danny Balachandiran Praktikant
26. november 2018 - 17:39 Der er 2 kommentarer

loop igennem tabel og opdater

Hej. Er lidt stuck med et problem i VBA. Vi har en masser værktøj som registreres i en tabel i Excel, hvor udlån, udlevering, osv registreres således vi ved i hvilken afdelinger det befinder sig. Jeg har 2 ark; "reg" og "list". "list" er tabellen med stamdata, såsom mærke, model, drivkraft osv og hvert værktøj identificeres ud fra unik værktøjs ID.
Pointen er at der i arket "Reg" i A2 og nedefter indtastes det unikke ID og så henter den/udfylder den automastisk celle B2:L2. I række K2 og M2 udfyldes så ved udlevering, eller status optælling om det pågældende værktøj er fundet, skrottet osv samt evt bemærkninger.  Meningen er så at VBA skal skal loop igennem i række A i "List" og kopier hele rækken over i "List" ved at match og dermed opdatere tabellen.
Eks. indtastes maskinID 0-261 i A2 i "Reg" arket og status indtastes. Det unikke ID med alle stamdata findes A36 i "List" arket, Hele række A2 skal dermed kopieres fra #Reg" og erstatte A36 i "List" arket. Har fint virket med formel i excel, blandt. Indirect, Sammenlign og Adresse men ikke helt sikker på hvordan disse skal laves i VBA. Nogen gode forslag til hvordan kodning kan se ud.
Mvh Danny
Avatar billede finb Ekspert
27. november 2018 - 10:00 #1
Du kan nøjes med ctrl + B, og i få kolonner:
Værktøjs-ID  - - På plads - - udlånt til - - udlejet til - - defekt - - osv..
Avatar billede Danny Balachandiran Praktikant
27. november 2018 - 19:39 #2
@finb. Tror muligvis du misforstår min hensigt. Hvis jeg skal bruge søg/erstat, jeg jeg jo markere de enkelt celler enkeltvis? Desuden kan samme status, f.eks findes på hva af andre maskine IDer. Når jeg taster det ind i første ark (reg), skal den slå maskin ID op i tabellen og erstatte hele denne specifkke række over i arket "liste"