Avatar billede HBC Seniormester
02. december 2018 - 19:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere værdi i celle D4, hvis

Hej,

Jeg har en mappe bestående af ark 1 og 2.
I ark 1 er der en masse forskellige tekster i kolonne H og tal i kolonne D.
Hvis teksten i en celle i kolonne H, f.eks H4 er = "Total" så vil jeg gerne kopiere tallet i D4 ind i en celle i ark 2 celle A1.
Dette vil jeg gerne køre på en test af samtlige tekster i kolonne H.
Jeg vil gerne indsætte alle tallene/forekomster i celle A1 adskilt af komma.
Altså hvis H4 er = "Total" og D4 er f.eks 1, så skal tallet 1 indsættes i ark 2 celle A1 og hvis H6 er = "Total" og D6 er f.eks 2, så skal tallet 2 indsættes i ark 2 celle A1, hvor så 1 tallet i forvejen er
Celle A1 vil se således ud 1,2

Håber virkelig, at nogle kan hjælpe mig her.
På forhånd tak.
Avatar billede HBC Seniormester
02. december 2018 - 19:30 #1
Gerne som VBA
Avatar billede Nikolaj Forsker
02. december 2018 - 21:39 #2
Hej
Jeg er ikke skarp i VBA, men har et forslag der måske kan hjælpe,
Lav ekstra kolonne hvor du laver =HVIS(H4="Total";D4;"") og kopier hele kolonnen ned,
Her efter bruger du =TEKST.KOMBINER(",";SAND;"din ekstra kolonne")

Håber det giver mening.
Avatar billede HBC Seniormester
02. december 2018 - 22:35 #3
Hmm, den første formel fungerer fint i min ekstra kolonne.
Men den sidste formel er jeg ikke helt med på.
Hvis min ekstra kolonne er E, hvad skal der så stå i formlen.
Og hvor?
Avatar billede Nikolaj Forsker
03. december 2018 - 05:10 #4
Så sætter du formlen ind i celle A1(ark 2) som du selv foreslår.
=TEKST.KOMBINER(",";SAND;'Ark1'!E:E)
Avatar billede HBC Seniormester
04. december 2018 - 20:00 #5
Fandt fejlen som lå i en lille komme fejl i din formel.
Erstattede komma med semikolon, så nu virker det.
=TEKST.KOMBINER(";";SAND;'Ark1'!E:E)

Tak for hjælpen.