Avatar billede Menie Novice
04. marts 2019 - 10:44 Der er 1 kommentar

Brug Conditional Formatting

Jeg vil gerne benytte conditional formatting i et stort Excel ark.

Hvis der står noget i celle A, så skal gennemsnit i celle D forblive rød og det samme hvis der står noget i celle B, det er først når der står en værdi større end 1 i alle tre værdi celler A, B og C, at gennemsnit cellen, D, ikke længere skal være rød. Dette skal gentages i 100 andre tilfælde

Jeg kan godt for det til at fungere i et tilfælde, men jeg kan ikke få det til at virke, når jeg forsøger at trække flere celler med i reglen

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. marts 2019 - 20:01 #1
Hvis vi antager at værdierne indtastes i kolonnerne A, B, C og gennemsnittet udregnes i D, kunne beregningen se sådan ud:
=(A1+B1+C1)/TÆL(A1:C1)

Din regel til betinget formattering kunne så komme til at se sådan ud:
=OG((HVIS((VÆRDI(A1)>1);1;0)=1);(HVIS((VÆRDI(B1)>1);1;0)=1);(HVIS((VÆRDI(C1)>1);1;0)=1))

Der må ikke være $ i reglen, men området den skal dække, defineres som:
=$D$1:$D$15