Avatar billede micwar Mester
05. marts 2019 - 09:17 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

SAND eller FALSK dato

Hej

Jeg har et skema som holder styr på hvornår medarbejder skal opdater deres kursus.
Jeg har en Celle med datoen på den dag de tog kursus og så en anden Celle som teller 180 dage frem og givet dem farveskala for at få et overblik.
(=HVIS(C6="";"";C6+180))

Jeg kunne godt tænke mig at lave et dashbord med info om staus på hvor mange der har overskredet datoen og vil bruge Pivottabel, men kan ikke se om den kan beregne datoer, så vil høre hvordan jeg laver en formel der læser celle C6 og kan skrive om den er SAND eller FALSK (1-0)med om datoen er overskrevet.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede Daffodil Professor
05. marts 2019 - 09:30 #1
Tilpas følgende formel:

I D1 har jeg formelen: =HVIS(C1-B1>180;"Over";"OK")
I A1 har jeg kursusstartdato
I B1 er der lagt 180 dage til
I C1 er dagsdato. Formel: =IDAG()

Tilpas formlen til dit regneark også kan du lave pivottabeller.
05. marts 2019 - 09:32 #2
Today hedder sikkert IDAG på dansk - du skal bare lave en validering, som kan give sand eller falsk, så får du det
=C6+180<TODAY()
Vil du ha 1-0 så en HVIS-sætning
=IF(C6+180<TODAY();1;0)
Avatar billede micwar Mester
05. marts 2019 - 12:25 #3
Hej
Begge løsninger er super gode.
Tak for hjælpen.