Avatar billede sjokoman Juniormester
16. marts 2019 - 10:34 Der er 2 kommentarer

Betinget formatering i en kolonne, der hele tiden får nye linjer eller slettet linjer

Hej, jeg bruger denne formel på et felt i kolonne G: =$G5-IDAG()<40
Jeg prøver at holde styr på en udløbsdato, så jeg får en markering, når der er 40 dage til udløb (kørekort). Virker fint på den enkelte celle.
Jeg har ca 100 linjer med bl.a. udløbsdatoer.

Er der en måde, hvorpå jeg kan formatere den samlede kolonne, så formateringen læser datoen i kolonnen og markerer, når udløb nærmer sig? Det skal være sådan, at det virker, selvom jeg sletter en linje eller indsætter en linje, at formateringen ikke rykker eller forsvinder.
Jeg har ikke styr på VBA / macroer, så hvis det er det, der skal bruges, skal jeg have en meget enkelt måde, at sætte det ind på :-)
mvh Johnny

Jeg har flere kolonner med samme "ønske" om datokontrol bare andre kort/beviser/kurser
Avatar billede sjokoman Juniormester
16. marts 2019 - 10:50 #1
Jeg kan godt se, hvis jeg også vil sætte ind eller slette en kolonne, skal jeg ikke brug $G...
Det gør det vel bare vanskeligere at formatere?
Avatar billede sjokoman Juniormester
16. marts 2019 - 13:47 #2
Tror jeg har den for en enkelt kolonne...
=$H2:$H96-IDAG()<40
Ser ud som om, hvis jeg sætter en ny kolonne ind, rykker formateringen også...