Avatar billede mgroen Novice
22. marts 2019 - 07:20 Der er 2 kommentarer

Google Sheets - Regnskab

Hejsa

Jeg er ved at lave et regnskab til vores esportsklub, og i vores klub afholder vi et årlig event.

Jeg har lavet regnskabsdelen til klubben, med en Fane til "budget" som viser tal osv. og en fane der hedder "transaktioner", hvor alle bilag tastes ind.

Mit spørgsmål er om det er muligt at lave følgende under transaktioner:

Hvis jeg vælger kategori "esport" skal det ryge i budget "esport"
Hvis jeg vælger kategori "event" skal det ryge i budget "event"

Så jeg kan samle alle bilag i transaktioner, når disse skal gennemgåes, men se et budget for hver enkelt.
Avatar billede wise Seniormester
22. marts 2019 - 08:10 #1
Jeg er ikke fan af regnskab i Excel med mindre det er for at øve sig

Der findes så mange billige / gratis systemer der holder styr på Moms, dobbelt bogholderi etc

Men ja, du kan jo lave sum.hvis formler på dine ark for kun at medtage noget. Eller i videre omfang en macho der løber gennem transaktionerne og lægger dem i de 2 regnskaber
Avatar billede mgroen Novice
22. marts 2019 - 12:26 #2
Der bliver kørt korrekt regnskab :-D

Det er fordi vi er en afdeling i en større forening, og jeg vil gerne selv holde styr på mine budgetter osv.

Men det skal også være nemt at se til når de skal bruge talene i deres større regnskab.