Avatar billede CHC Forsker
28. marts 2019 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA - Knap med "Næste ark"

Hej

I en Excel-fil har jeg mange ark, hvor der på hvert ark er mulighed for at trykke på en knap og få vist næste ark via dette:

Sub VisNæste()
'
'Vis Næste ark

    ActiveSheet.Next.Select
End Sub

På det sidste ark kommer der en dialogboks med bl.a. End/debug valgmuligheder, da der jo ikke er et næste ark. Kan jeg slippe for denne dialogboks ved at indsætte noget mere kode og i givet fald hvilken?

Man kunne argumentere for, at man blot kunne fjerne knappen fra det sidste ark, men der er jævnligt behov for at oprette flere ark til denne fil, ved at kopiere det sidste ark, så det er ikke så hensigtsmæssig en løsning.

Vh CHC
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
28. marts 2019 - 15:52 #1
If ActiveSheet.Name = Sheets(Sheets.Count).Name Then
    Sheets(1).Select
Else
    ActiveSheet.Next.Select
End If
Avatar billede CHC Forsker
28. marts 2019 - 16:21 #2
Perfekt. Tak, Dan.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
28. marts 2019 - 16:38 #3
Velbekomme :-)