Avatar billede Milos Praktikant
05. maj 2019 - 19:48 Der er 3 kommentarer

Lenovo y530 til 144 Hz

Hej venner,

Dette er mit første indlæg, så gør jeg noget forkert er det bestemt ikke med vilje.
Jeg håber i vil hjælpe mig med mig spørgsmål.

Jeg har for nyligt købt denne Laptop: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/10422/lenovo-legion-y530-15-6-gamingcomputer-sort

Jeg købte den med henblik på at sætte den til min lidt større gamer skærm (144Hz) for at spille CSGO - Jeg kan sgu ikke ramme på sådan en lille skærm.

Jeg købt et Minidisplayport til DVI converter stik. Men når jeg sætter det op således at det går via Minidisplayport fra min laptop, til DVI over i skærmen kan jeg ikke få andet end 60 hz.

Er der nogen der kan hjælpe mig, og hvordan?

Alt hjælp tages imod med kyshånd!

PFT.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. maj 2019 - 21:18 #1
Tror desværre at DVI kun kan klare 60 Hz.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Og du behøver ikke være bange for at gøre noget forkert her inde. Bare at spørge løs.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2019 - 22:19 #2
For at kunne køre 144Hz over DVI, kræver det DVI-D - dual channel. Både af adapter, og det kabel der bruges - så det kan ske du skal ud og lede efter specifikationerne...

Men hvad med et MiniDP til DP kabel, og bruge det i din skærm - jeg antager skærmen har DP, da det som oftest er den man bruger med 144Hz (HDMI, VGA og "Almindelig" DVI kan ikke køre 144Hz). Så slipper du for at konvertere signalet...
Avatar billede Milos Praktikant
05. maj 2019 - 22:57 #3
Det er et DVI -D jeg har.
De havde ikke miniDP til DP der hvor jeg købte computeren desværre.