Avatar billede Nisc Mester
15. maj 2019 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer beder om navn ogadgangskode når print fra IOS enheder forsøges

jeg har været i kontakt md både apple support og HP support, men ingen af dem kan forklare hvorfor jeg skal skrive navn og adgangskode på min iPad når jeg vil printe fra min HP Office jet pro 8720.  står der på skærmen "forkert navn og adgangskode" og  ikke noget print.!  printeren er på WiFi og virker perfekt med windows enheder. jeg har bokset med problemet i en måneds tid og hverken HP community, HP support eller Apple support  er kommet med en løsning. Lød nærmest som om de slet ikke kendte det problem Normalt bliver man ikke afkrævet navn og adgangskode for at printe med IOS enheder..
jeg vil såmænd bare kunne udskrive fra iphone og iPad uden at skulle igennem navn og adgangskode ligesom hvis jeg udskiver fra Windows. En del billeder kan udskrives fra IOS hvis jeg bruger HP smart app'en.
jeg har resat router og printer og genetableret Wi-Fi forbindelsen til routeren. lige meget hjælper det. Hvis jeg kabler er problemet det samme. Er der en ekspert som kan hjælpe mig igennem  mine trakasserier?
PS eg har printet fra iPad og iPhone uden problemerpå en Epson xp-860
PFT Nikolaj
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2019 - 15:10 #1
har du både 5ghz og 2,4ghz wifi? printeren kan typisk kun 2,4ghz, og ios-enheder er typisk på 5ghz. Hvis dine to wifi har samme navn, så kan det give problemer.
Jeg ville i givet fald rette navn på fx 5ghz nettet, og sætte et '_5ghz' i enden på det. Så logge alle enheder på (dog ikke printer), og det vil virke, da ios kan se begge.
Avatar billede Nisc Mester
15. maj 2019 - 15:53 #2
tak for svar. mine to  net er med forskellig t navn, men meget lig hinanden. 5ghz navnet er lidt længere end 2,4ghz navnet.
det er lidt ustabilt hvilken af mine Ios enheder der kan komme i kontakt med printeren via mail pilen der svinger til venstre. når printeren er fundet dimmer det ned når jeg går tilbage til siden hvor der kan printes. kun med HP smart lykkes det uden besvær. i mail får jeg ikke mulighed for at printe med HP smart.  Jeg aner ikke hvad jeg evt. skal skrive som navn og adfgangskoden har jeg ingen anelse om hvad er. Den generelle som oplyses via google er 12345678, og den virker ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2019 - 16:06 #3
Avatar billede Nisc Mester
15. maj 2019 - 16:43 #4
jeg hr været i HP smart og kigget på netværksindstillinger og aktivering af air print
efter en del møje og besvær er det lykkedes mig st udskrive md ipad  iphone. først skulle jeg dog have et navn og oprette en adgangskode. vil fremover teste hvordan jeg helt kan undvære navn og kode  evt. ved at de stå tomme under oprettelsen og redigering. s å indtil videre markerer jeg som løsning. tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2019 - 17:05 #5
Ios husker printer - min udskriver bare når jeg sender til airprint. Alle andre print-funktioner på printer er til andre systemer, og skal ikke bruges fra ios.